måndag, april 13

Underbara påskhelg

Tillbaka i Linköping och blickar tillbaka på en helt fantastisk påskhelg hemma hos nära och kära.

Påskafton
Började dagen med en joggingtur med icca. Trodde aldrig det skulle gå så lätt men efter att ha pratat oss igenom en runda på 40 minuter så kände att jag hade mycket mer att ge. Underbara sol stekte på oss så jag klarade mig fint i bara linne.

Hjälpte sedan mamma med förberedelserna inför dagens påsklunch. Massor som skulle fixas med. Släkten tittade in vid 14 och vi åt då gott av den stora påskbuffén. Inte att förglömma att vi inledde luchen med att måla äggen och ha den traditionella äggknäckartävlingen! Trots full mage efter mycket gott så slank den bärfyllda efterrätten ner utan problem.


























För att inte bli helt dästa hade mamma ordnat med femkamp ute på gården. Många roliga grenar genomfördes med mycket hejande och skratt. Underbara väder kunde heller inte bli bättre. Segrare i dagens tävling blev Lars, tätt i hälarna av kusin Frida.


























Påskfirandet övergick i födelsedagsfirande då kusin Linda fyllt år och då jag gör det om någon vecka. Paket delades ut och vi åt tårta. Jag fick en spa-behandling, desertglas, vanliga dricksglas och en salladsskål. Tusen tack!












Kvällen innebar sedan fest med kära vänner. Behövde inte gå längre än över gården så va vi på plats! Några drinkar blandades och vi hade riktigt trevligt. Åkte sedan till Metropol där jag hade förväntat mig en hemvändarfest. Måste säga att jag blev lite besiken. Sjukt dyrt inträde, endast öppet i puben, bara schagermusik hela kvällen och inte många jag kände att prata med! Är så glad att jag kom i sällskap med vänner jag älskar. Stannade ändå till det stängde och sen va det taxi hem som gällde.































Påskdagen
Hade ställt klockan för planerad joggingrunda men icca och jag avstyrde det. Blev istället sovmorgon och sen en underbar förmiddag i solen på gården.





















På eftermiddagen var vi bjudna på påskmiddag hos pappa och Gunilla. Är så glad för att farmor och farfar även var där. Även denna dag smakade påskmaten fantastiskt, vilket innebar två lite för stora potioner! Mingel och Gitarrhero-spel följdes av tårta och godis och sen blev vi sittande i köket till långt in på kvällskvisten. Några öl och cider togs fram och de livliga diskussionerna följde varandra. Alltid lika härligt att vara där. Puss*




























Annandag påsk
Var tungt att gå ur sängen denna dag. Alla nyttigheter jag ätit i påsk hade satt sig som värk i kroppen. Till detta ska läggas den träningsverk jag fått efter första joggingturen med icca! Vi skulle ändå ge oss på ytterligare en runda idag. Tunga första steg var det men sedan va vi gång. Lyckades ta oss runt samma runda igen och höll oss till de 40 minutrarna. Kände oss nöjda och glada när vi var tillbaka!
Efter en skön dusch, packande och ytterligare påfyllning av sötsaker i form av rester sen påskafton begav sig Lars och jag hemåt mot Linköping igen.

Så fort man sätter foten innanför dörren så är det som vardag igen. Köpte tågbiljett, packade upp, lagade matlådor, tvättade, vek tvätt och lagade mat igen till kvällens middag. Nu sitter jag här kl. 20.20 och har hela tvättstugan full. Ska dit ner nu, ladda upp alla bilder och sen lägga mig i soffan framför en film med sambon. Bäst att sätta fart!

Tackar alla underbara jag träffat i helgen! Ni är helt fantastiska och jag älskar er så mycket!

Inga kommentarer: