lördag, april 11

Snacka om lång fredag!

Sitter här mitt i natten på långfredagen och väntar på att få hämta Lars och sedan åka hem till Hultsfred. Han är på lagfest med fotbollen i Brokind och jag lovade ju att hämta. Lars kom på den briljanta idén att åka direkt till hultan efter då Brokind ändå ligger på vägen. Nu sitter jag alltså här i väntan på att klockan ska slå 01. Då lämnar nämligen bilen Linköping. 45 minuter till som jag ska fördriva. Måste sen försöka hålla mig vaken på vägen!

Denna dag skulle inledas med promenad men sängen var alldeles för skön. Blev istället sovmorgon och frukost runt 10.15. Promenerade istället till sporthallen vid 11 för att få koreografin till step konditionen klar. Efter 2,5 timma satt den där den skulle och jag kunde känna mig riktigt nöjd. Trodde aldrig jag skulle bli klar så snabbt. Har tränat in utlärningen några extra gånger här hemma i natt för att hålla mig vaken! Känns bra :)

Lagade en riktigt god lunch idag. Uppskattad av både mig och min kära sambo. Gjorde en gratäng med kasslerskivor i botten. Över strödde jag paprika, stekt bacon och majs. Hällde sedan på en sås gjord av matlagningsgrädde, tomatpuré, sweet chilisås och ketchup. Serverade med kokt ris och sallad. Mumma!









Efter att jag kört Lars till träningen och festen har eftermiddagen och kvällen bestått av en massa packande inför helgen. Inte klokt vad grejer som ska med. Dammsugaren har gått varm, badrummet har torkats av och sängen har fått nya sänhkläder. Sedan gjorde jag mig en smaskig fruktsallad och kollade på Talang o Underbara älskade.

Nu är det bara 30 minuter till bilen startar!

Åter igen GLAD PÅSK

Inga kommentarer: