söndag, april 26

Sommar

Älsklingen min är i Belgien och har varit där sedan i torsdags. Dolphins spelar Europacupen i basket så han är inte hemma igen förän på måndag kväll. Igår tog de sig till semifinal men dessvärre förlorade de den med 1 poäng! Idag väntar match om tredje-pris. Det är verkligen inte fy skam. Jag är riktigt imponerad. Det är trots allt lag från hela Europa de möter och de har vunnit över många stora lag.

Ensam här hemma njuter jag av den underbara sommar som har slagit till. Inte klokt vad man lever upp när solen är så härligt gul och sprider sin värme till oss. I går blev jag sommarfin i håret. Klippte upp det i nacken igen och färgade mig mörk med en stor blond slinga. Dessvärre skulle jag instruera BodyAttack-passet igen vid 13 så jag fick aldrig riktigt njuta av den nyklippta och tillpiffade frisyren.

På vägen hem från sporthallen passerade jag stora torget och galet många människor befann sig där. Folk hade hittat till alla stadens små caféer och platser i solen. Underbart! Själv gick jag hem och invigde min wokpanna. Lagade wok med grönsaker, champinjoner, paprika och räkor. Serverade detta med kokade äggnudlar. Hade lagt plattor på balkongens golv, tagit fram bordet och stolarna så där ute i solen intog jag min lunch! Kan livet vara mer rofyllt än så! I love it.









På med bikinin och så blev det lite solande innan det skulle fixas lite inför kvällen. Var bjuden hem till Malin och Benny och till deras underbara tak. Det var planerat för grill och bara härligt relaxande med vänner. Det blev alltså grillpremiär, denna sista helg i april. Jag överraskades med en hyllningssång för min tidigare födelsedag och jag uppvaktades med en flaska skummande vin. Mycket oväntat men samtidigt mycket trevligt! När aprilvindarna blev för kalla gick vi in och fortsatte trevligheterna där. Kvällen avrundades skapligt tidigt. Vi hade alla saker som väntade denna söndag.

Jag ställde klockan att ringa redan 8 idag. Tog en underbar powerwalk runt Stångån i solen. Vattnet var så stilla och naturen visade sig från sin allra finaste sida. Åt en riktigt smarrig frukost framför Nyhetsmorgon och nu sitter jag här.
Mamma kommer till mig senare idag så innan dess ska jag försöka ta till vara på några fler solstrålar.

Det är när sommaren och värmen är här som jag trivs som bäst. Nu mår magen bra igen, jag känner inga större måsten utan idag och flera dagar framöver ska jag bara ta vara på det jag har, tagga ner och bara njuta av livet!

Inga kommentarer: