söndag, april 26

Massor Mässor

Tänk vad en dag passerar fort. Kändes som det var nyss jag satt här och väntade på att mamma skulle komma. Nu har hon både kommit, varit och gått igen.

Vi har besök Massor Mässor vid Stångebro-området. Det har varit 6 olika mässor samtidigt med utställningar i både Cloetta Center, Stångebrohallen och i Racketcenter. Det var utställare inom områderna Mode & Trend, Det goda köket, Sport, Fritid & Hälsa, Bil, MC & Båt, Resor & Upplevelser samt Hem, Villa & Ekonomi. Mycket trevligt. Men det bästa av allt var Modeshowen med Scandinavian Models, proffsiga dansare samt Kevin Borg. Modellerna visade kläder från diverse märken, dansarna va grymma, ljus-och ljudsättningen va klockren och Kevin med sin charm fick fart på showen. Vi satt och roade oss i drygt en timma.

Hade tänkt lägga upp häftiga bilder från dagens Modeshow men eftersom jag lyckades spara bilderna i kameran istället för på minneskortet och saknar kamerasladden så blir det inga. :( Skit också. Hur besviken som helst...

Vi lämnade alla mässor med massor av reklamblad och hungriga magar. Gick till Butterfly och åt den godaste Planksteken med kyckling och ungsbakade grönsaker. Mumma.
Fortsatte hem och till balkongen. Trots molnig himmel så va det riktigt skönt där ute. Till kaffet blev det rester från förra helgens kakkalas. Smakade lika gott idag.

Tack mamma för en mysdag.
Har länge tänkt att jag skulle baka ett brytbröd jag sett i en av mina ToppHälsa-tdiningar. I kväll var det dags. Eftersom det mesta sköter sig själv så kunde jag göra det samtidigt som tvättstugan kunde ses till. Nu doftar det underbart nybakat och jag väntar bara på att det ska svalna så jag kan få ett smakprov. Underbart slut på en underbar helg. Nu fattas bara att Lars kommer hem men på det får jag snällt vänta till imorgon.







Inga kommentarer: