torsdag, april 30

Firande

I går stannade jag kvar i Nyköping. Det var planerat för uppvaktning av en arbetskamrat som fyllt 40 och det ville jag ju inte missa. Vi började festligheterna i en lokal vid vattnet utanför Nyköping. Gick en rolig liten tipspromenad, åt fin smörgåstårta, uppvaktade med sång, blomma samt presentkort på nån kinaterapi och hade riktigt trevligt tillsammans.


















Förflyttade oss sedan till en annan på jobbet som bor på den mest underbara plats vid vattenbrynet. De hade renoverat en liten sommarstuga till en helt gudomlig bostad. Huset inrett med skärgårdsstil och med köket med de stora verandafönstren som vette precis ut mot sjön. Underbara utsikt! Tänk att få vakna upp till detta varje morgon och äta sin frukost med ögonen vilandes på detta rofyllda vatten. Kan tro jag blev avundssjuk.
Här blev vi bjudna på fantastikt god chokladkaka och andra godsaker, vi lekte lekar och skrattade gott. Härligt gäng jag har lärt känna på KommunRehab. Tror att vår kära 40åring var riktigt nöjd med uppvaktningen. Avrundade kvällen så sent som 22. Festkommittén hade verkligen lyckats med sitt uppdrag!











Fullpackad dag på jobbet sen idag. Den började med brandlarm vid 8 så alla i hela huset fick bege sig ut. Med tanke på att det både är vårdcentral och folktandvård i huset så stod det folk i vita rockar överallt. Stackars patienter! Satt sedan hela dagen fram till 14 med en kollega för att planera semestervikariernas schema. Inte lätt att lyckas pussla ihop så alla vi 18 ordinarie ska kunna ha vikarie på våra hus vid våra semestrar. Efter mycket pill var vi riktigt nöjda, och oerhört trötta i huvudet!
Valborg som det är tog jag ett tidigare tåg hem. Hann träffa min sambo en kort sväng innan han skulle till Norrköping och träna basket med U23-landslaget och jag skulle till Mörners för att äta gott med några vänner. Inget riktigt Valborgsfirande med andra ord. Jag är redan hemma igen efter en mycket trevlig middag. Nu väntar jag på att min sambo kommer hem från träningen så vi kan få en mysig kväll i soffan. Det var mycket länge sen!

2 kommentarer:

Nina sa...

Hej Madde!

Jag följer fortfarande din blogg. Vad roligt att se alla de bekanta ansiktena i detta inlägg.

Hoppas att allt är riktigt bra med dig!

Kram

Anna sa...

Håller med Nina!!

Hoppas att allt är bra med dig.