fredag, maj 1

Golfpremiär

Denna lediga fredag 1 maj innebar premiär för årets golfrunda på Linköpings GK. Tanken var att jag och pappa skulle spela men efter att pappas klubbor blivit stulna ur hans förråd fick jag spela ensam! Ni kan förstå att vi har varit förbannade. Hur kan någon bara göra så. Pappa kom iaf upp till mig men fick snällt gå med vid sidan om. Han var ett underbart stöd och han dokumenterade flitigt rundan i bilder.
Detta har varit den bästa dagen på mycket länge. Solen stekte i våra ansikten, himlen var klaraste blå, jag spelade strålande golf och sällskapet i bollen var kanon. Helt otroligt att man kan spela så bra golf när man inte spelat på drygt ett år! Jag förvånades över att slagen fortfarande satt kvar i kroppen och att till och med puttarna ville trilla i! Kul Kul. (Kanske borde bli medlem I Linköping och gå med i damlaget som jag blev föreslagen!)

















































Efter 4,5 underbara timmar i naturen avnjöt vi godaste couscoussallanden med kycklingklubbor i vårsolen. Fantastiskt! Efterrätten sparade vi till senare då vi besökte Bosses älskade glassbar. Åkte hem och fräschade upp oss innan vi gick ner på stan. Köpte oss några läckerheter i baren och slickade i oss dessa på en mur på stora torget. Vi var verkligen inte ensamma. Torget var fyllt av människor. Det är detta som är livet!






























Pappa har nu lämnat mig och jag har städat av mina golfklubbor. Kvällen är ämnad för soffan. Man blir trött efter en heldag i solen och vinden. Lars har varit hela dagen i Norrköping. Tränar basket med U23-landslaget så han kommer inte hem förän sent. Jag ska värma upp både soffan och TVn till dess han kommer hem.
Puss Pappa och Tusen Tack för idag!

Inga kommentarer: