söndag, mars 29

Så har det varit helg igen

Tycker jag sitter här och sammanfattar helgerna för jämnan. Nåja, det gör mig inget. Helger är bra! Har hunnit med hur mycket som helst även denna.

Fredag
Började med festligheter på jobbet. Jag hade fredagsmyset på morgonfikan och sen var vi på restaurang Tellus och åt lunch för att fira en arbetskamrat som fyllt 60. Mycket gott!Eftermiddagen passerade sen fort för jag hade massor att göra på jobbet.
Inte hemma förän 18 och då blev det en promenad med Matilda. Blev sedan hembjuden till henne på tacos och Let´s dance-final. Som vi myste. Härliga vän. Tusen tack för kvällen och början på natten.
Lördag
Började med en promenad i slasket och njöt sedan av en underbar frukost framför TVn. Tranan hade haft vägarna förbi och lämnat ett paket som jag med glädje öppnade. Inte klokt att han fortfarande vet var jag bor... :)









Kunde inte låta bli att få lite dåligt samvete efter allt gott jag mosat i mig kvällen innan så ett BodyAttack-pass satt på sin plats mitt på dagen. Härligt att få svetta av sig både det ena och det andra tillsammans med kära vänner. Precis vad jag behövde.

Hem och fixa till sig inför kvällen. Lars och jag var nämligen bjudna till Garcia och Johanna på middag. På väg dit stannande vi till i Tornby. Skulle ha en vårjacka, skor och en skål på Ikea men det slutade med att det var Lars som handlade mest. Nåja, jag fick iaf med mig ett par festskor och alldeles för mycket från Ikea. Skålen på Ikea blev till 2 fulla kassar med massa märkliga saker :)
Hade sedan en mycket trevlig kväll ute i ett hus på landet. Bjöds på utsökt tacogratäng samt vinbärspaj med vaniljsås. Medan vi satt ochpratade ute på verandan försvann tiden snabbt förbi. Har förstått att det är så när man har roligt. Såg slutet på fotbollandskampen innan vi styrde Volvon hem på den dimmiga vägen. Tackar våra nyfunna vänner för en härlig kväll.










Söndag
Tvättstuga tidigt denna dag. Upp och ner till den med några stunders sömn i soffan därimellan. Hatar dessa tidiga mornar. När får jag sova....? Åt en frukost framåt 11, städade toaletten och begav mig sedan ut på ännu ett tappert försök att få tag på en vårjacka. Efter 2 timmar och besök i Linköpings ALLA klädaffären hittade jag en mörkgrå kavaj som jag faktiskt gillade. Har velat ha en ljus färg så här till våren men med en färgglad skarf så funkar även denna. Ytterligare ett par skor inhandlades så nu har jag till både fest och vardags.
Eftermiddagen har sedan bestått i att laga mat. Först blev det fyra matlådor korvstroganoff och sen gav jag mig på att laga fläskfilé. Tänkte att Lars och jag skulle få en festmåltid så här på söndagskvällen. Kvällens meny: Baconinlindad fläskfilé fylld med grekiskt vitlökssmör tillsammans med en pastagryta av skruvar, creame fraisch, purjolök, majs och paprika. Jag gillande det massor! Tror nog att det gick hem hos min sambo också. (Trist att maten inte gör sig rättvis på bilderna.)










Nu har klockan redan blivit alldeles för mycket. Har lovat att vi ska se film men känner att jag kanske hellre borde leta mig till sängen inom kort. Lite mys i soffan blir det iaf innan det är läggdags.

Inga kommentarer: