torsdag, mars 26

Gott och blandat

Försöker leva sunt men så måste man göra undantag. Denna vecka har varit en sådan för Våffeldagen skulle naturligtvis firas. Uppmanade älsklingen att stanna hemma från basketmatchen i Norrköping då traditioner är till för att följas och för att vårt sociala liv måste underhållas så gott det går :) Gräddade fantastiskt frasiga våfflor på självaste dagen. Serverade dessa med den självklara grädden och jordbubbssylten. Men så toppad jag med hallon och tärnade äpplen i hopp om att göra dom lite nyttigare... yeah right! Det blev iaf en lyckad topping för våfflorna smakade underbart gott. Vi myste tillsammans framför den svenska filmen "Låt den rätta komma in". En mystiskt men mycket bra och sevärd film. Härlig onsdag med andra ord!








Annars i veckan har det som vanligt varit BodyAttack och Step kondition måndag och tisdag. Ikväll har jag handlat och betalat räkningar. Sådana där måsten i livet. Har fredagsmys på jobbet varje vecka och imorgon är det min tur så det blev en extra lång handlingslista.

För att fortsätta hälsotemat så har jag fått dille på fruktsallad. Blandade ihop mig en sallad bestående av banan, äpple, melon, hallon, russin, hasselnötter och solroskärnor innan träningen i tisdags och jag körde på som en duracellkanin! Inte nog med att fötterna gick i en rasande fart, även munen gick som bara den. Kan lova att jag timade in det mellanmålet precis mitt i prick! Älskade frukt och grönt. Mer sånt på min tallrik framöver!
Inte slut på hälsotemat än. Allt handlar inte om vad man stoppar i munnen. Stor vikt måste även läggas på välmående på andra plan. Jag har äntligen anammat detta och tillsammans med några andra Medley-tjejer bokat in mig på en Torsdagslyx i simhallens romerska bad. För en billig penning kommer vi få njuta av buffé, levande ljus, massage, bad, bastu, hudvårdsprodukter m.m. Ja, läs själva.... Sådär några dagar före min födelsedag tyckte jag att jag var väl värd detta! Längtar. Ska bli underbart skönt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej madde og lars
De vafler ser rigtig gode ud bliver helt misundelig. Nu vare det ikke længe inden vi kommer op til jer, vi glæder os til nogle hyggelige dage sammen.
Knus og kram
Lotte og Leif.