söndag, mars 8

På G igen

Så är magen tillbaka i normalt status igen och livet rusar på som tidigare.

Arbetsveckan innehöll en lång planeringsdag i torsdags på ett supervackert slott utanför Nyköping och så fullt med nyinflyttningar på husen som skulle följas upp. Inte klokt vad de gamla helt plötsligt bestämt sig för att lämna jordelivet vilket innebär massor av jobb för mig när nya ska flytta in. Aktivitetsstatus ska göras och hjälpmedel ska ses över.

Älskade fredagkväll sen. Direkt från jobbet för att köra BodyAttack. Är sedan så härligt trött att soffan verkligen tar ut sin rätt. Hade planerat att grädda sunda våfflor med dinkelmjöl och annat men detta misslyckades totalt. Slutade med att jag denna fredagkväll åt mackor med keso och färsk ananas. Nåja, funkade det också men va besviken på våfflorna. Innan Let´s dance fick jag tillfälle att äntligen prata med min älskade icca. Pratade som vanligt över en timma i telefon men det kändes som tiden bara sprang. Så mycket att ta igen. Älskar dig vännen.
Lars var på basket i Norrköping denna kväll men kom sen hem och kröp upp i soffan med mig.

Lördag och sedvanlig tvättstuga kl 7. Det enda positiva med detta är att dagen blir rik på aktiviteter. Blev en helt fantastisk lördag. Innan klockan slagit 12 hade jag tvättat massor, lagat matlådor, dammsugit, bäddat rent och gjort fint i lägenheten! Inte illa. Gjorde mig sedan klar för att träffa Malin och ta en lunch på stan. Vi satt länge på Espresso House och pratade. Hade massor av tid och känslor att ta igen och jag kände mig som en lyckligare tjej när vi gick därifrån. Tack för stunden Malin.
Tillbaka hem och plugga lite BodyAttck. Bara en vecka kvar till nya releasen nu. Ner igen till stan till 18. Hade bestämt biokväll med flera vänner och det va Män som hatar kvinnor som stod på menyn. Med gigantiska godispåsar såg vi denna underbara film. Den va galet grym! Grym för att den rent fysiskt va grym men även grym för att den va så sjut bra. Betyget blir högt över förväntan.
Slog oss sedan ner i sofforna på BK och snackade strunt en stund innan jag begav mig hemåt för att inta sängläge. Superhärlig lördag på alla sätt.

Har nu förflyttat mig från sängen till soffan, surfar lite, bloggar och bara slappar för en stund. Ska sätta mig på pendeln till Mjölby sen för att hjälpa en kompis att filma sin BodyAttack. Ska själv passa på att plugga den nya releasen innan. Bortbjudna till Charlott och Andreas på kvällen så det blir en söndag med fart och fläkt idag också. Men så är det ju bara trevligheter som händer.

Många kramar till er alla där ute som läser. En extra stor kram ger jag till farfar denna dag. Tänker på dig.

Inga kommentarer: