söndag, februari 8

Girls only

Lars har varit/är i London med FC Ikano-laget hela helgen så jag har varit ensam här hemma. Eller inte direkt ensam. Har varit fullt med brudar här hos mig.

(Min kameran har gjort Lars sällskap så denna uppdatering består av bidrag från mobilen!)

I fredags kväll kom mamma på besök. Efter BodyAttacken köpte jag hem nygrillad kyckling, vitlöksbröd, sallad och tzatziki som vi festade på framför Let´s Dance. Till det drack vi vin och bara myste. Långt in på natten fick vi för oss att spela spel så det blev inte sänggående förän vid 2-tiden! Mycket trevlig afton med mamsen min.









Lördagen innebar homestyling och shopping på stan. Hade beställt hem gardiner och annat smått och gott från Jotex som skulle komma på plats. Mamma stod för strykningen medan jag dammade och hängde upp. Det blev så snyggt! Är så glad! Nya gardiner i alla rum, ny matta, draperi och handdukar i badrummet, ny matchande lampskärm till sovrummet och ny fräsch växt till ampeln i vardagsrumsfönstret. Whao! Denna fixardag innebar till och med premiär för min symaskin! Inte illa va!









(Bättre o fler bilder kommer när min digitalkamera har hittat hem.)

Senare på lördagskvällen hade jag bjudit hem massa tjejkompisar till mig för att se Melodifestivalen och partaja lite. Vi var alla singlar för helgen (då de andra brudarnas pojkar var i Österrike på skidresa) så vi ville passa på att festa till det för oss själva. Singstars, schysst musik och några glas vin fick fart på oss. Tog sedan taxi in till stan! Kan verka sjukt med tanke på att det bara är omkring 1 km dit. Men när det innebär förtur i Harryskön så får man inte va dum! Dansade sedan som galningar till klockan 3 då det stängde. Har nog aldrig lyckats hålla ut så länge men i går va det grymt. Träffade till och med Nyköpingsfolk. En som arbetar på ett av de boendena jag är arbetsterapeut på. Coolt. Julia o jag hängde annars ihop hela natten och det slutade med att vi hade egen liten efterfest hos mig innan vi båda slocknade i vår dubbelsängen vid 5! Kvällen va helt fantastisk! Helt galen! Tack brudar!



























Riktigt seg söndagmorgon idag. Vi hade inte sovit många timmar när klockan ringde 10.30. Drog oss länge i sängen innan jag bjöd Julia på en härlig frukost. Jag (iklädd träningskläder) följde Julia (iklädd höga pumps o linne) hem mot stan innan jag tog mig en bakispromenad i kylan. Väl hemma igen har denna dag endast inneburit hushållsbestyr. Städat efter gårdagen, diskat ett flertal gånger och lagat två maträtter till matlådor. Massa matlådor blev det! Tog ytterligare en liten tur i kylan därefter. Nu sitter nyduschad och slapp framför datorn. Ska flytta mig till soffan och se Beck inom kort. Kommer säkert somna där. Helt färdig nu.

Mitt älskade hjärta kommer hem sent i natt så jag lyckas nog inte vara vaken till dess. Har iaf hört ifrån honom och han har haft det kanon. Härlig fotboll, flertalet besök i Londons nattliv och så sightseeing i stan. Han sitter på planet hem nu så mer uppdatering får jag imorgon.

Nu är ännu en grym vecka slut och det gäller att ta nya tag inför nästa.

Inga kommentarer: