onsdag, februari 4

En gång i veckan...

Så ofta är det denna blogg verkar bli uppdaterad. Nåja, det får va nog för tillfället.

I förra veckan fick jag möjlighet att träffa Elin och lilla Gustav igen. Vi tog en kvällsfika på George och hade riktigt trevligt. Massor att prata om när det blir så länge mellan gångerna. Alltid lika mysigt att få tid tillsammans med henne.

Fredagen avslutades med BodyAttack och mys med älsklingen hemma i soffan. Lars lagade hamburgare som vi smaskade på medan vi såg film. Gottit. Hela den gångna helgen har varit en hel myshelg med min kära sambo. Efterlängtat och mycket uppskattat :)

Efter att jag storstädat hela lägenheten med dammtrasa och skurtrasa i lördags gick vi en runda på stan. Lars köpte jeans och jag hittade lite smått o gott på H&M. Sedan köpte vi lite fina kläder till det nyfödda kusinbarnet som skulle besökas på söndagen.

Lördagskvällen fortsatte sedan helt fantastiskt. Vi åt en utsökt middag på den helt underbara restaurangen Trattoria Da Vinci. Tog ett glas vin, en italiensk öl och bara njöt av den stämningsfulla miljön. Detta ställe måste besökas!
Därefter mötte vi upp Hanna och Mats i Cloetta Center för att ta oss en cider innan vi skulle se hockey. Ingen spännande match då LHC vann överlägset över Modo men ack så kul iaf.
Efter en kort visit hos Hanna och Mats fortsatte vi kvällen på det nyöppnade stället Strandgatan två nere vid Stångån. Vilket ställe! Stort som bara tusan, fräscha lokaler, inget inträde, superbra musik, mycket sittplatser och hyfsade priser i baren. Dessa förutsättningar kan inte ge annat än en grym kväll. Senare in på kvällen kom Lars jobbarkompis Andreas och hans tjej Charlott förbi. Vi hade superkul tillsammans vilket slutade med att vi bjöd hem dom på middag kvällen efter.


















Söndagen blev en seg historia till en början. Sedan gjorde vi ett besök hos kusin Jessica för att grattulera till den lilla Mattis som tittade ut i slutet av januari. Vilket sött litet knyte. Jag satt med honom länge i famnen. Kunde inte släppa taget och till slut somnade han i mina armar. Man blir allt lite kär...









Därefter blev det storshopping och förberedelser inför söndagkvällens bjudning. Lagade tacopaj, bakade kladdkakemuffins och pyntade med tulpaner och tända ljus. Hade sedan en toppenkväll med Andreas och Charlott. Pratade och spelade spel till långt in på kvällskvisten. Jag lyckades inte vinna över Lars i Buzz den gången heller...


















Pga. sen söndagkväll kände jag mig mest som en zombi på jobbet på måndagen. Inte många timmar sömn denna helg heller. Efter en tupplur på tåget hem lyckades jag iaf samla ihop energi för att köra BodyAttacken själv på kvällen. Det ger en sån galen energi så alla trötthetssymtom försvinner som för gott. Härlig känsla med de där adrenalinkickarna! Lyckades faktiskt riktigt bra med passet också. :)

Igår var det mer träning i form av step kondition medan jag idag har haft fullt upp med handling, matlagning, bloggande och så väntar förberedelse inför morgondagens tvättkväll. Har även planerat in en timma i soffan för att se danska serien Sommer med min skatt.

Nu är det färdigdokumenterat för idag så jag säger god afton och på återskrivande.

Inga kommentarer: