lördag, januari 17

Måste bara få berätta...

... att jag körde BodyAttack igen igår tillsammans med Helen och det gick grymt bra! Nervositeten var inte ika påtaglig och jag kände mig mer trygg med koreografin. Detta gjorde att jag kunde slappna av och ägna mig åt att pusha deltagarna. Det gick super och va så himla kul! Lämnade sporthallen kl 19 med självförtroendet på topp igen och med suget att få köra igen på måndag.

Lars åkte till Malmö igår kväll med basketlaget för att spela match hela helgen. De leder serien och är redan klara för slutspel så nu är målet istället att gå igenom serien oslagbara.

Detta innebar att jag hade en ensam kväll hemma igår efter passet i sporthallen. Hade redan innan förberett en nyttigare pannkakssmet av dinkelmjöl och linfrö som jag stekte upp efter en uppfräschande dusch. Myste sedan hela kvällen i soffan framför Let´s Dance och den nya serien Samantha. Perfekt att avsluta arbetsveckan på detta sätt. Det ska dock sägas att pannkakorna inte blev allt för lyckade. En var god, två var ok men efter den tredje blev det lite för mycket! Måste nog konstatera att pannkakor ska ätas orginal! Gjorde även konstaterandet igår att jag inte gillar lösgodis. Hade köpt en liten påse som impuls på väg hem från träningen men dessa sega saker smakade inte som jag mindes att de skulle göra. Tacka vet jag frukt och nötter istället för dessa konstgjorda tuggbitar!

Idag startade jag upp med en härlig promenad i vinterkylan med en sol som lyste mig rakt i ögonen. Härliga morgon! Efter denna uppfriskande start lagade jag mig en god frukost. Hade fått tips från en annan blogg om att steka havregrynsgröten så jag testade detta! Hur konstigt det än låter så smakade det underbart gott. För alla er som gillar gröt måste testa detta!

* Koka först havregrynsgröten som vanligt med vatten och salt.
* Smält en klick smör i stekpannan och bred ut gröten där i.
* Stek gröten på ena sidan till dess den stelnat och fått lite färg.
* Vänd och stek på andra sidan (svårt att vända med stekspade så här gäller det att snitsigt kasta den runt :) )
* Lägg sedan upp den stekta gröten på en inte fullt så djup tallrik, strimla över honung och häll på mjölk.
* Ät och njut!
Jag har alltid älskat att ha honung till min gröt med vill man inte ha det så går det lika bra med sylt, färska bär eller frukt.

Nu har nästan halva dagen redan gått och jag har inte satt igång med det jag ska. Måste ge mig ner på stan och inhandla presenter till Benny och Pirre som fyller/fyllde år. Är bjuden på kalas/fest ikväll så någon liten sak kan det ju va passande att ha med sig!

Trevlig helg på er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

wah! stekt gröt. hehe, det lät lite roligt. och konstigt.. men det kanske är gott. jag brukar ju äta gröt. ska nog prova. :P tufft med en ny grötsort. haha. den 14 mars ska jag ha inflyttningsfest. kom om du vill! Kram Challe

Madelen sa...

Jag brukar steka min havregrynsgröt, visst blir det gott? MUMS!
Roligt att vi har nästan samma bloggnamn, kom in på din av misstag. Roligt att läsa dock. :)

/Madelen

Unknown sa...

Hej Madde! Jag läste detta inlägget för ett tag sedan och har tänkt på stekt gröt sedan dess... Så nu ligger den i stekpannan! Ska bli spännande :)
Hoppas allt är bra med dig! Kram!

// Emma