tisdag, januari 6

Ledig dag

Igår var jag en sväng på jobbet igen efter min långa ledighet och det tog mig hela förmiddagen att bara läsa mail och journalanteckningar! Gjorde ett besök på husen på eftermiddagen för att kolla ställningarna. Allt verkar ha flytit på som det ska under julen. Jag var garanterat trött på kvällen sen. Inte van att gå upp vid 5.20 längre.... Blev sedan en kväll med BodyAttackförberedelser och film. Lars har varit/är sjuk så hela gårdagen låg han i soffan. Jag försökte så gott jag kunde att få i honom blåbär och mjölk, apelsin och honung men det va stopp. Inga antioxidanter som ville ner där inte. Han var soffliggandes från 14 igår till 14 idag! Ett dygn med 39 graders feber. Stackare.

Idag har vi alltså fått vara lediga igen. Härligt! Sovmorgon till 9 och sen blev det flera timmars letande efter finallåtar till stepen. Lyckades väl tycker jag så nu är jag redo för en ny termin!
Hade bokat sporthallen från 15 för att köra BodyAttack med kära vänner. Tanken var att få köra igenom passet ordentligt en gång innan det startar upp på riktigt med kunderna. Perfektionist som jag är så vill jag att allt ska klaffa på måndag. 6 av mina härliga vänner ställde upp som försökskaniner och jag kan lova att jag körde järnet med dom! Några tabbar här och där men annars kändes det toppen! Vilken energi, vilket tempo och vilken glädje det ger! Nu är jag verkligen laddad för att få köra igång. Hoppas att mina deltagare har lite träningsverk imorgon.... Tror iaf att de hade kul.

Efter allt svettandes lagade jag för första gången regnbågslax! Kors i taket! Lars fick hjälpa mig att komma över rädslan för fisken innan jag kunde sätta igång! Hatar dessa råa fiskar som ser nästan levande ut! Men så gott det blev! Och så sunt det kändes att äta sen. En fisk som Lars fångat upp och som jag sedan tillagade med kärlek! Massor av nyttiga omega-3!Förutom alla tråkiga ben som skulle pillas ut så var dagens middag helt fantastisk.
Efter att ha fått vila ut och duschat av sig lite kände sig älsklingen bättre. Efter middagen tog vi en promenad runt kvarteret för att få lite luft. Nu är vi redo för en kväll i soffan igen. Eftersom karaktären va så stark i söndags att inte popcornen kom fram så kanske vi kan vara värda några idag...!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej madelene og lars.
godt at høre at i er kommet godt ind i det nye år. trist at lars er syg, han bliver nok snart frisk igen. Fik du lars til at spise fisk? det er i såfald rigtig godt klaret. Vi glæder os allerede til at skulle være sammmen med jer igen.
Knus og kram
Lotte og leif.