torsdag, december 18

Julledig!

Idag har jag sagt God Jul till alla på jobbet och avslutat de flesta ärenden på husen. Kan med gott samvete ta 17 dagars ledighet! Lovely! Åter på jobbet den 5 januari. Hur härligt låter inte det!

I tisdags gjorde jag en återkontroll hos tandläkaren. Gick därifrån utan att ha betalat ett öre och med tänder som saknar en enda skavank. Jag tackar jag!
Den dagen på jobbet slutade sedan i kaos. Fick tio minuter i 16 åka på ett akut hembesök i ordinärt boende. Vi ansvarar normalt inte för dessa men läget var som sagt akut. Utan att berätta detaljer lämnade jag boendet 2 timmar senare med en orolig känsla i magen. Tanken på att vissa människor lever i sådan missär gör mig verkligen tagen. Jag lyckades iaf åstadkomma det lilla och kan bara hoppas att ärendet löste sig på bästa vis när jag gått därifrån.
Hade planerat att möta upp Tina i sporthallen för att träna den kvällen men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Kom sent hem, stressade i mig en bovetefralla på stående fot och lyckades sedan inte prestera alls som jag hoppats på träningen.

I går hade vi kompisar ordnat supricekalas för Julia som fyller år i helgen. Det bjöds på lussekatter, vetekransar, pepparkakor, skumtomtar, te och kaffe. Vi myste bland tända ljus och i trevlig sällskap. Hade samlat pengar till Julias studentmössa så dessa sedlar blev hon minst sagt glad för. Hipp Hipp Hurra!
Efter detta kalas fortsatte Lars och jag myset hemma i soffan framför en film. Super trevlig kväll med andra ord.

Idag efter jobbet har jag packat inför helgens äventyr i Stockholm. BodyAttack-utbildningen väntar och jag kan lova att jag är taggad. Dessvärre sitter jag nu här med näsa och ögon som kliar och rinner. Hoppas nu inte.... Träffade även Lena, en av de andra två tjejerna jag sa åka med, på George för att ta en fika och snacka ihop oss inför resan. Hade aldrig sett henne förut men efter ett första möte verkar hon vara en riktigt härligt pigg tjej. Ska bli skitkul att komma iväg på detta som jag pratat om så länge. Schemat lyder: Fredag 10-17, Lördag 12-19 och Söndag 9-16. Hejsan Hoppsan vad jag kommer va trött i både kropp och knopp sen. Men jag är säker på att det kommer va värt varenda svettdroppe. Vet vad jag har att göra i mellandagarna sen...

Nu kryper jag ner i sängen i förhoppningen att kunna kurera mig lite. Tåget går 6 så det blir uppstigning kl 5 imorgon. Önska mig lycka till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maddelene og Lars vi ønsker jer en rigtig glædelig jul og et godt nytår ,vi håber at se jer når i kommer hjem, men, men i får vel så travlt, vi får se om det lykkes. Vi holder juleaften her sammen med Faster Lis Onkel Per og Jacob det bliver et lille selskab ,men vi skal nok hygge os.Stoe knuser fra Poul Ernst og faster Jytte