söndag, december 14

Hultsfredsweekend o mys

Fredagen började med det allra mysigaste Lucia-firandet. Jag hade styrt upp lite extra med fredagsfikat på jobbet för att skapa en riktigt härlig stämning inför helgen. Med eget Luciatåg, lussekatter, glögg och annat som hör högtiden till njöt vi av fredagsmorgonen. Se bara så härligt....





















Direkt efter jobbet tog jag ensam tåget till Hultsfred. Så gott som hemkommen och innanför dörren kastade jag mig i mammas soffa. Var så trött! Låg sedan där resten av kvällen och såg Idolfinalen och en film. Att komma bort från den egna lägenheten innebär att komma bort från alla måsten. Jag kan annars hitta på en miljontals andra saker att göra istället för att bara ta det lugnt och slappa i soffan. Va med andra ord en riktigt skön fredag! Måste kommentera att Kevin är grym! Värdig vinnare utan tvekan!Lördag morgon och tidigt upp för att hinna med allt som skulle göras under dagen. Mamma och jag tog först en tur till Vimmerby för att få de sista julklapparna avklarade. Lyckades nästan... Det jag däremot lyckades med var att hitta en nyårsklänning! Trodde aldrig. Riktigt njöd är jag.
Direkt från Vimseby till Hagadal för att se Hultsfreds HF ta sig an Eksjö. Snacka om derby och interna fighter! Var mer en kamp på plan än snyggt handbollsspel. Trots få mål och ett mindre underhållande spel så var det kul att va tillbaka i hallen. Minnerna från förr kommer åter och så fick jag chans att träffa gamla goa vänner. Vann gjorde vi också så dagen fortsatte att vara lyckad.

Vidare från svetten i Hagadal till det stämningsfulla Luciafirandet i kyrkan. En bästa väns syster var med i tåget i år vilket gjorde det hela lite mer speciellt. Vad jag älskar högtider och traditioner! Satt bara och njöt av alla vackra sånger och alla levande ljus. Sankta Lucia...

Resten av lördagen tillbringade jag hos icca och henke tillsammans med andra härliga vänner. Vi bjöds på glögg, vi drack några glas vin, pratade om allt som hänt sedan sist och spelade det galet roliga spelet Cranium. (Kanske extra roligt för att icca o jag vann!) Blev i alla fall många glada skratt och mycket tokigheter till mitt i natten. Vilket härligt gäng! Strunt att vi ska bo så långt ifrån varandra. Vill träffas och ha så här kul oftare!

Söndag och återigen en tidig morgon. Ville hinna hälsa på farmor och farfar innan bilen skulle ta mamma och mig till norrköping för att se Lars spela basket. Pappa och jag åkte till de gamla och satt där och pratade en stund. Det betyder så mycket att få hälsa på dom. Jag blir alltid lika glad och jag tror kanske att dom blir ännu gladare. Är så tacksam för att få ha såna pigga och glada farföräldrar. När man tänker på de gamla jag jobbar med så kan jag inte låta bli att känna tacksamhet. Länge leve...

Så var det dags att ge sig av mot östergötland igen. Match mot Nacka i Dolphins nya hall Stadium Arena. Vilken arena sen! Så jäkla grym! Går inte att beskriva. Ska tilläggas att Lars basketstol till och med matchades mot golvet! Publiken hade svårt att fylla läktarplatserna men vad gjorde det. Lars satte lagets första poäng i arenan och sen fortsatte Dolphins att styra matchen. Vann gjorde dom med stora siffror. Slutspelsplatsen är säkrad. Som lite reklam ska sägas att sammandraget i Norrköping blir 4-5 april så boka in det redan nu!









Nu har vi kommit till slutet av denna händelserika helg. Har fått gottig tacos i magen och snart väntar Wallander.
På återskrivande

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej madde
vi kimmer gerne og hepper det var der jo held ved sidste gang.
glæder os meget til i kommer til Danmark måske der kan blive tid til et lille spil kort og en lang gå tur.
Hils alle vi kender og ønsk dem glædelig jul
Kram lotte og leif

Nina sa...

Hej hej!
Hoppas att allt är bra med dig, det verkar så i alla fall när jag läser bloggen.
Är det Agneta som är tomte eller? Syns inte riktigt med skägg och mössa.
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Hej Madde! Vår lucia på jobbet hade också ett rött bälte runt midjan. :P Haha, det måste ju vara givet. Vi hade det förra året med, på vår manliga lucia. Varje år är det nyanställda och studenter som håller i luciatåget. Rolig tradition! Ser ut som att ni hade det mysig! :) Goood jul! Kram Challe