måndag, december 22

BodyAttack

Så har jag varit i Stockholm och genomfört (vad jag kan minnas) det mest fysiskt ansträngande i hela mitt liv!
Åkte dit tillsammans med två andra tjejer redan kl 6 i fredags morse. Vid 10 stod vi sedan uppställda och redo för att sätta igång den tre dagar långa utbildningen till BodyAttack-instruktörer. Vilken utbildning sen! 3 timmar intensiv träning fredag, 2,5 timmar lördag och 2 timmar söndag. Då vill jag också påpeka att det handlar om Jumping jacks, Squats, höga knän. utfall och andra liknande rörelser i all denna tid! Där i mellan var det teori, fystester och pluggande av två egna låtar som skulle presenteras. Tackar Garcia och Johanna ödmjukast för att jag fick låna er resedvd. Den har varit ett måste under hela helgen. Har gått med instruktörsfilmen och musiken i öronen hela helgen. Trots all den tuffa träningen och kämpandet så längtar jag till att få sätta igång och leda pass i Sporthallen. Jag kör första BodyAttacken redan måndag i v.3! Innan dess väntar hård träning för att hålla kroppen i god fysisk form och dessutom flertals av timmar för att plugga in all koreografi in i minsta detalj. (Där sammanfattade jag nog min jul...)
Det har verkligen varit skitkul och den förinspelade musiken får mig att nästan gå i taket. Fatta vilken energi den ger! Väl hemma igen borde jag nästan sova med DVDn och BobyAttack-manualen. Ingen tid att förlora...
Trots att jag var helt matt i hela kroppen när jag la mig igår så kunde jag inte sova. Inte heller lyckades jag sova länge idag. Lars skulle till jobbet och jag kunde inte somna om efter att han gått. Flyttade mig till soffan men somnade inte där heller. Passade på att få nödvändiga saker gjorda innan det var dags att närma sig stan.
Jag hade planerat in en heldag på stan och det blev det garanterat. Gick 10.45 och var inte hemma förän 18! Skulle klippa mig och färga håret, avsluta julklappsköpen, växla pengar till danmarksresan, köpa något mindre alkoholhaltit och hitta något fint att ha på mig på alla kommande juldagar. Efter all den tid i Linköpings kärna var jag riktigt nöjd. Sen tog det mig mellan 18.30-20.30 att slå in alla inhandlade julklappar! Galet vad mycket jag har köpt... men så tycker jag ju att det är så fasligt roligt. Det är ju bara jul en gång om året!









Hade tänkt följa med Lars och träna i kväll men orken fanns inte. Efter 3 dagars högintensiv BodyAttack och en hel dag av promenerande på stan så var jag helt slut. Efter all inslagning av paket åt jag en god tallrik risgrynsgröt istället och satte mig här.

Imorgon blir det tvätt från 7 till 12 och sen ska det i alla fall tränas! Kvällen är sedan avsatt för storpackning för att få med allt som behövs över jul. Inte tillbaka i Linköping förän på nyår.

Nu börjar gäspningarna komma tätare så sängen nalkas inom kort.
God Jul på er alla läsare om det inte blir någon mer rad här innan Dopparedagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är din favoritaffär Gina Tricot måntro?! ;) GOD JUL på dig vännen! Passa på att njuta av ledigheten!

Kram
Petra