tisdag, november 25

Vinter

Första vintern och snön har kommit. Kan försäkra er om att Linda och jag hade stora problem att ta oss med cykel till jobbet i fredags och det har inte precis blivit mycket lättare sen dess. I fredags var det som en isbana på hela cykelvägen och nu har all snö kommit och lagt sig som ett täcke över. Linda hade roligt åt mig och min skridskoåkning med cykeln i fredags att det var tvunget att dokumenteras. Gick inte att varken cykla eller gå i den lutade kurvan! Ska dock tilläggas att jag inte var lika glad inombords som jag är på bilden. Var arg som ett bi när vi kom fram till jobbet, efter dubbelt så lång tid som det normalt tar. Det gick dock över när tårna hade tinat och näsan intagit en mer normal färg. Denna vecka har snön mest varit fantastikt. Den är ju trots allt riktigt fin.
Med den julkänsla som den vita snön skapar tillsammans med alla fantastiska ljusarrangemang som är i stan kunde jag inte låta bli att julhandla lite idag. Tur att affärerna har öppet till 19! Idag inhandlande jag min första julklapp, några julgardiner, en liten lysande gran och paketettiketter. Vilket mys det är att julshoppa. Har inte så många stunder på mig att bli klar så det gäller att ligga i för att bli klar med alla klapparna.

I skrivande stund är Lars i Danmark och sitter nu på Aaalborg stadion och ser AaB - Celtic i Champions League. Han åkte tidigt i ottan för att hinna med färgan kl 8. Det blir en kort visit för imorgon går färden tillbaka hem till Sverige och Linköping igen. Min lilla tok lever verkligen för sin fotboll.

Hade planerat att lägga mig tidigt ikväll men klockan är redan 22 och planen var att leta fram julsakerna från förrådet och diska upp. Ska nog ta en kort sväng till källaren iaf och se vad jag hittar.
Får se när jag uppdaterar här näst. Mycket som händer framöver.

Inga kommentarer: