söndag, november 23

Söndag igen

Hoppas inte mina trogna läsare sviker mig nu när jag bloggar så sällan. Kvällarna räcker inte alltid till för att sätta sig här.

Har hunnit med en hel del kul på kvällarna förutom träningen denna vecka. I tisdags lyckades jag bla. få till en träff med kära Elin och lilla Gustav. Vi satt länge på fiket och pratade o myste. Har så mycket att ta igen när vi ses så tiden bara rusar. Älskar dessa stunder så jag hoppas verkligen vi snart kan lyckas få till det igen.

I torsdags stannade jag i Nyköping och sov kvar hos Elin. Anledningen var att jag skulle gå på ett möte efter jobbet i rollen som Friskvårdsombud och hade inte lust att ta ett sent tåg hem. Kul att vara Friskvårdsombud! Fick en kick efter mötet då det kändes som jag kan förändra inställningen på jobbet gällande hälsa och aktivitet. Jag ska verkligen försöka göra mitt bästa. Först ut är Nyköpingstrampet vilket är en stegtävling som innebär att man tillsammans i lag ska ta sig en sträcka motsvarande till Amsterdam innan sista mars! 1 december drar tävlingen igång så då ska det trampas på.
Efter mötet gick Elin och jag till den indiska restaurangen Tandoori och åt riktigt gott. Jag har blivit frälst i dessa rätter och det smarriga nan-brödet som tillbehör. Mumma. Satt länge och pratade innan vi traskade hemåt. Köpte med oss lite choklad på vägen och kröp sen upp i Elins soffa under en filt, framför en film. Supermys var det! Tackar hjärtligast för sovplatsen. Fick sluta ögonen 2 timmar länge än vanligt.

Fredag med fredagsmys på jobbet, arbetsuppgifter att ta i tu med och sen det tidigare tåget hem. Eftermiddagen och kvällen ägnades åt tvätt, handling, vi lagade egna hamburgare och kollade Idol. Blev sent som vanligt så jag avstod ifrån att börja titta på film denna kväll.

Vaknade tidigt i lördags och hängde en stund i soffan innan Lars och jag åkte till sporthallen för att bedriva hela dagen där. Linköpingsmästerskapen i inomhusfotboll skulle avgöras och så skulle jag träna step, träna i maskinerna och sedan själv ha pass. Det blev en dag i träningskläder med andra ord. Nästan alla våra vänner spelar i Malmslätts IK så vi hejade på dom för fullt.
När klockan passerat 18 fick vår bråttom därifrån då vi var bjudna på middag hos Mats och Hanna på kvällen. Det var hur länge sen som helst som vi träffade detta härliga par så kvällen blev toppen. De hade lagat god tacopaj och jag hade ordnat med egen "glass" till efterrätt. Vi pratade, drack vin, spelade Gitarr Hero och hade kul till Pratmakarna. Även denna kväll gick alldeles för fort men så blir det när man är i trevligt sällskap. Tusen tack för att vi fick komma!






























Denna söndag har varit en riktig söndag. Inte varit utanför dörren på hela dagen. Halvsov i soffan till 13, dammat och dammsugit hela lägenheten, lagat mat, diskat och så sitter jag nu äntligen här. Känner att jag borde fixa med musik och koreografi till mina pass men just nu längtar jag mer efter att få lägga mig på soffan. Får se vilket det blir. En film blir det iaf under kvällen.

I morgon är det ny vecka och nya tag. På återskrivande mina kära.

Inga kommentarer: