söndag, november 30

Det var det det

Snön försvann lika snabbt som den kom. Men vad gör det. Här är julstämningen på topp i alla fall! Jo, visst hade julen känts lite mera aktuell med lite vitt på marken men då får man göra så gott man kan ändå. I fredags gjorde jag fint på jobbet med ljusstakar i matsalen och på rummet. Längtade sedan som en tok att få avsluta arbetsdagen och få komma hem och fortsätta pyntningen där. Jag städade. fejade, dekorerade och gjorde fint till långt in på kvällen. Tror bestämt jag var lagom klar till början på Idol. Med julskiva på hög nivå gick det undan. Nu är det jul igen.... Är själv riktigt nöjd med adventspyntet. Tomtarna får dock vänta någon vecka. Se bara så fint...


















Idag har jag julhandlat också. Många klappar som ska köpas så det gäller att sätta fart. Med ett tajt schema finns inte många tillfällen för dessa studer. Jag hade en ensam shoppingrunda på 4 timmar och jag lyckades bli klar med 4 av mina 10 spekulanter på julklappar. Man säger alltid att man inte behöver köpa så mycket men hur det än är så är det kul att ge bort paket. Nästan roligare att ge bort än att själv få.
För övrigt i veckan så stannade jag kvar i Nyköping igen mellan torsdag och fredag. Vi var 4 vikarier som bestämt att vi skulle gå på outletbutiken Fabriksbutiken som hade 30% på alla varor för kommunanställda. Det gäller ju att utnyttja det man kan som vi tog oss en sväng dit. Innan vi åkte hade de andra planerat att vi skulle äta sushi! Detta hade jag aldrig gjort i hela mitt liv så jag var mer än spänd och förväntansfull. I sushibaren överlät jag valet av bitar till kocken. Detta visade sig vara ett smart drag. Han hade koll på vad en nybörjare bör äta! Vi tog med oss sushin hem, satte oss på golvet runt soffbordet, plockade fram pinnarna och hade en liten genomgång av vad som skulle ske. Sushi var supergott! Riktigt mumsigt med detta smakrika ris med tillhörande avokodo, laxbitar, tofu, räkor och vad det nu var som man doppade i soya. Mums...
I Fabriksbutiken sen köpte jag inte det stora. Gick genom kassan med endast 156 kr mindre! Hade annars trott jag skulle köpt en hel del julklappar men det var mest muggar, porslin och husgeråd som jag inte direkt fick att passa till någon. Men det va sjukt billiga priser med tanke på att det först är en outlet och sen med 30 % rabatt.
Sov sedan på en luftmadrass hos Lisbeth som själv är inneboende hos en tjej. Som Lisbeth själv sa så fick jag stå ut med att det var lite spartanskt! Jag tackar bara för sovplatsen och för en riktigt trevlig kväll med mina nufunna vänner.

I går hade Lars och jag bjudit hem andra nyfunna vänner på besök. Två tjejer som också är instruktörer i sporthallen och deras män/sambos, vilken en av dom är Lars säljkompanjon på Centraltryckeriet. Efter att vi gjort Maxi och systemet osäkert på förmiddagen var det förberedelse inför kvällen redan från 14 och fram till de ringde på dörren. De välkomnades med ett glas champange och bjöds sen på potatisgratäng, grekiska färsspett, tsatziki, sallad och bröd till huvudrätt och så egengjord "glass" med daim till efterrätt. Det smakade gott och verkade riktigt uppskattat. Vi satt sedan och pratade och hade trevligt till in på natten. Mycket lyckad afton.
Nu är det alltså redan söndag och inte vilken söndag som helst. Första advent och bara 4 veckor kvar till jul. Första ljuset har vi tänt så nu återstår bara den sköna stunden i soffan innan det är dags att starta en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer: