söndag, november 16

Svärföräldrarna på besök

I helgen har vi haft riktigt trevligt med Leif och Lotte här på besök. De bjöds på middag och massa gott när de kom i fredags och så satt vi uppe och spelade kort till långt in på natten. Hur kul som helst! Blev som vanligt sedan ett jäkla styr med den där madrassen. Slutade med att vi pumpade upp den med en miniliten handpump!


















På lördagen fick de sovmorgon medan Lars och jag bytte däck på bilen och plockade mossa till den stundande adventsljusstaken. Efter frukost tog vi oss en rundtur på stan. Det blev en dyr historia. Jag insåg min brist på vinterjacka vilket gjorde att jag unnade mig en ny fin med en passande mössa till. Inte helt fel för jag behövde verkligen en ny och denna var en av få som stannade under 1000-lappen. Myste sedan till det på Café Gyllen innan vi tog bilen ut till Biltema.









Vi avslutade shoppingen och begav oss istället till The Champ. Mötte upp några vänner där, karlarna tog sig öl och så kollade vi fotboll och hockey. När mörkret lagt sig lämnde Lotte och jag sportens värld till förmån för en promenad på dryga 5 km. Det var Novemberljus vi ville se. Å vilken promenad det blev! Fantastiskt fina ljusarrangemang hade installerats runt om i Linköping. Det blåste och va kallt men vi var verkligen inte ensamma. Vi behövde ingen karta för att veta hur vi skulle gå för det var bara att följa strömmen. Stationen var upplyst, det var liknande ett tivoli vid sporthallen, det hängde mängder av av lysande kristallkronor (tidigare omnämnda) längs stångån, de hade arrangerat ett kärleksträd och det hängde en discokula liknande en planet under bron vid Tinnis. Förutom detta var det flera andra ljuskonstallationer lite här och var. Tår och fingrar var kalla medan sinnet var varmt när vi kom tillbaka till The Champ efter 1,5 timme.





























Vi tog med oss pojkarna, köpte med takeaway från The Coconut och smaskade gott på denna hemma i lägenheten. En fullspäckad lördag var ändå inte slut här. Innan dess fick vi snällt hjälp av Leif att sätta upp den Ikea-hylla vi länge haft ouppackad. Den blev superfin över sängen. Tusen tack! Dagen var inte fulländad förän vi spelat flera parti Canasta och mumsat nötter och melon.

Denna söndag startade med en god frukost innan vi tog bilen till Gamla Linköping. Så mysigt det är där. Att man inte besöker denna idyll oftare. Vi gick in i alla små bodar och tittade på alla fina hantverk och annat som fanns där. Besökte ett urtida tryckeri vilket fortfarande är igång och stämplar på gammalt vis och så gick vi in i Chokladboden. Dessvärre var tiden knapp då jag skulle på BodyAttack annars hade vi säkert tagit oss en fika i det gamla mysiga cafét.

Jag tackade och sa farväl till våra kära gäster innan det var dags att köra gärnet i sporthallen. Vi hade hyrt in två instruktörer från Stockholm för att visa oss BodyAttack. Vi fick mer än väl veta att det är ett hårt, pulshöjande, konditionskrävande men ack så roligt förkoreograferat pass. Trodde innan att jag inte skulle palla men det visade sig att jag hade fullt med energi för att ta mig igenom timmen utan större problem! Nu återstår att se om jag får åka till Stockholm för att utbilda mig till instruktör. I really hope so!

Väl hemma igen och nu nerslagen i soffan. Innan dagen är slut ska vi få oss lite mat i magen och så blir det säkert en film.

Har varit en kanonhelg! Tack Leif och Lotte för att ni kom. Väl mötta snart igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej madde og lars
Mange tak for en god week endt, det var hyggeligt.
Vi havde en rimelig tur hjem, færgen vippede noget, men det gik. Aldrig har vi været med færgen hvor der var så lidt mennesker med, vi fik køre ombord allerede klokken 18.10, det var ikke et problem at finde en god plads.
Håber snart vi ses.

Knus og kram lotte og leif.

ANGELICA sa...

trevlig helg ni verkar haft! fint med alla ljusen! hur går snacket inför jul och nyår för er? kan ju försöka höras nåt i veckan! KRamar!