torsdag, november 13

Dagarna och veckorna passerar och jag hinner inte med. Så mycket jag vill göra medan det känns som livet passerar förbi.

Förra veckan avslutades med att både Lars och jag somnade i soffan efter att vi ätit goda våfflor och kollat Idol. Dessa fredagskvällar är heliga. Soffan är aldrig så skön som då.

Lördagen blev som vanligt intensiv. Lars och jag genomförde först vårt första gympass tillsammans i sporthallen. Han har köpt träningskort där så vi tänkte vi skulle jobba lite på musklerna ihop. Det gick riktigt bra och kul va det. Slutade med att vi bedrev nästan 2 timmar bland maskiner och vikter. Kan lova att Biceps kändes dagen efter!
Vi var sedan snabba i duschen för att hinna till The Champ innan matchstart i Champions League (tror det va det vi såg:) ) Vi umgicks där med vänner, åt gott och tog en öl eller två. Efter att ha suttit där mellan 13.30 och 18 fick vi nog och gjorde en snabbvisit hos Robin innan vi begav oss till Benny och Malin. Festade till det med vin och cider och entrade sedan Harrys. Blev en lång och varm kväll med tanke på allt dansade. Kuligt!




























Söndagen kändes seg men jag fick ändå mycket gjort. Bakade mina goda Bovetefrallor igen, tränande närmare 2 timmar och lagade smarrig rotfruktsgryta. En såndär dag när allt bara flyter.

Arbetsvecka igen och galet mycket att göra. Det tråkiga i det hela är att det är administrativa uppgifter som upptar min tid istället för att det är de boende på husen som tilldelas min uppmärksamhet. Helt otroligt. Har tillsammans med en kollega ansvaret för ett nytt datasystem som ska startas upp om två veckor. Har varit på flera utbildningar och möten kring detta samt att vi nu planerar för de utbildningar vi ska hålla i för våra kollegor. Det innebär förberedelser i massor! Utöver detta har jag varit på medarbetarsamtal, bytt däck på jobbilarna, styrt med förrådet och massa annat. Nog för att jag gillar att ordna och fixa men ibland måste det finnas gränser.

Förutom all träning denna vecka tog jag mig i tisdags tid att träffa Ylva. Vi åt gott på Steve´s Coffee och pratade strunt några timmar. Fattar inte att detta inte prioriteras oftare. Vänner är bland det viktigaste man har och jag inser att jag är alldeles för dålig på att ta till vara på det. Förlåt alla mina nära som får stå till sidan för allt mitt arbete och tränande. Måste verkligen skärpa mig.

Det har redan blivit sen tordagkväll och sista maskinen tvätt måste hängas samt att hela torkrummet ska rensas på plagg. Hatar att tvätta. Jäkla spring och pass hela tiden. Bara att bita ihop och gå ner.

I morgon kommer Lars föräldrar på besök för att stanna till söndag. Kan tro det blir en helhelg med mys, god mat, kortspel och promenader. Tänkte vi skulle gå för att se Novemberljus och så kanske vi äntligen kan få upp den hylla jag köpt till sovrummet. Ska i alla fall bli riktigt kul att få skämma bort svärföräldrarna lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej madde og lars

vi glæder os til imorgen, det lyder godt med kortspil og gåture, det er lige os. måske vi også kan nå at shoppe lidt?.

Knus og kram lotte og leif