söndag, oktober 19

Höstpromenad

Efter lite slapp idag till närmare kl. 16 tog jag tag i mig. När jag såg hur solen hade svårt att ta sig igenom våra fönster bestämde jag mig för att putsa dom. När jag sedan ändå var i farten skrubbade jag ugnen också. Det slutade med att jag städade upp efter grabbsen också med disk och dammsugare.









Hösten bjöd på det finaste vädret idag så jag kunde inte låta bli att ge mig ut på en promenad. Jag kom att tänka på en artikel i ToppForm om att ta till vara på solens strålar för att få igång produktionen av D-vitaminer i kroppen och för att skapa ett mentalt välmående. Jag tog kameran med mig ut så istället för en svettig powerwalk blev det ett strosande med njutning. Jag försökte fånga Linköping i sin höstprakt. När jag kom till en av Stångåns osäkraste platser under kvällstid såg jag att de hängt ljuskronor i träden. Snacka om att kommunen har tänkt till. Fullt av ljuskronor har till syfte att lysa upp i mörkret. Mycket fint.
Galet vad det blir mörkt fort nu. Solen sken för fullt när jag gick och det va riktig skymning när jag kom tillbaka.













































Efter en utevistele på närmare två timmar (inklusive shopping på Priso) har jag nu ätit lite grillad kyckling och pommes. Älskar Prisos grillade och det smakade extra gott så här lite dagen efter. Lars har också kommit hem från sin heldag i Norrköping. Fullt med basket hela dagen så han är trött och sliten. Nu ska vi snart sätta igång en film och avsluta ännu en vecka med soffmys.

1 kommentar:

Anonym sa...

Där var vi och gick idag ju! Hade aldrig varit där innan. Så himla fint och kristallkronorna de hängt upp är ju hur fina som helst! =)