tisdag, oktober 21

BodyAttack

Nu är jag verkligen i en period där träningen känns hur bra som helst. Igår körde jag med säkerhet det häftigaste steppasset någonsin! När jag kom in i salen var det packat med folk och brädor in till sista plats. Jag fick nästan inte plats med min bräda framme vid speglarna. Passet och koreografin flöt på som aldrig förr och alla körde verkligen gärnet. När det va dags för finallåten med mer ös i kan jag lova att svetten sprutade och att energin var på topp. När vi sedan avklarat denna låt var det flera som undrade om vi inte kunde köra igen. Visst sa jag, för att tillfredsställa kunderna och för att det är så jäkla kul, så vi körde ytterligare en final med volymen på högsta nivå. Alla skrek och ropade, jag pushade så mycket jag kunde och vi hade riktigt kul. Det hör till saken att vi redan innan denna sista låt hade dragit över tiden och att det egentligen va dags att stretcha. Efter rosades jag till skyarna och jag kunde inte annat än att tacka mina älskade kunder tillbaka för ett bra jobb på brädan. (Med risk för att detta blev egotrippat så är jag verkligen så glad.)

Till våren ska vi i sporthallen satsa på två nya träningsformer: BodyAttack och Funky Kidz. Jag har visat intresse för BodyAttack som är ett LessMills-koncept. Fattar inte vad jag gett mig in på. Inget är bestämt men blir jag antagen att bli instruktör är det utbildning som gäller i helgen innan jul (19-21 dec). Sedan är det vidare kvartalsutbildningar för att få de nya releaserna. Spännande! Saken är att jag inte fattar hur jag ska orka! Dels att orka va instruktör med tanke på hur konditionskrävande koreografierna är och dels med tanke på den tid det kommer ta att plugga in passet. Men så det är det där men:et. Det skulle ju va så jäkla kul att köra denna svettiga, pulshöjande och energihöga träningsform. Får se hur det blir...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Madde!
Det låter inte alls ego med det du skriver. Kan tänka mig ditt pass är jättebra å du förtjänar all cred. Själv går jag på step på F&S här i Nkpg å det är sååå kul! Beundrar er ledare som får till sådana bra pass. Å finallåten är man på topp :)
Lycka till med ditt framtida projekt. Kul med nya utmaningar!

Just det, jag va ute för ett par helger sen i Lkpg å mötte på Lars, vet inte om han kom ihåg å hälsade till dig då :) Hur som, ha det så bra. Kram Lollo