söndag, oktober 26

Full rulle

Nu är det verkligen mörkt och snart är det vinter. Såg detta i ett skyltfönster när jag cyklade hem från sporthallen precis. Det är väl iaf 2 månader kvar till jul, eller..?

Började dagen idag redan kl 7 med tvättstuga. Upp och ner som vanligt. Alltid lika trist. Nödvändigt ont.
Sen var jag ute i Ikanohuset för att ta ett foto på Expert. Ett foto som ska hänga på väggen i Sporthallen. Instruktörerna ska tydligen finnas representerade där. Jag var verkligen inte ensam i Ikano idag med tanke på att det var löningshelg och alla butiker öste på med erbjudanden och rabatter. Jag strosade runt lite men det blev inte mer shopping än en ny parfym, några julkort och lite varor på Willys!
Hem igen för att laga lite mat. Har länge tänkt baka Bovetefrallor som jag fått tips av från en blogg så detta passade jag på att göra där efter. Blev inget lyckat bak. Har aldrig lyckats skapa en sån kletig deg någonsin! Men så skulle det göras på dinkelmjöl och jag hade blivit varnad för att det kunde bli kletigt. Inte kunde jag tro att det skulle bli SÅ kletigt! Hör även till saken att jag bokat in mig på ett träningspass på kvällen så frallorna fick nog inte tillräckligt med tid i ugnen. Men så har jag faktiskt inte smakat på dom än så det kan ju fortfarande visa sig vara fantastiska frallor!
Träning ikväll sen alltså. Var bara Core så jag känner mig inte riktigt tillfredsställd. Hade velat bli mer trött. Nåja. Ibland kanske man bara ska va nöjd med det lilla.

I lördags förmiddag hann jag däremot träna lite hårdare. Sen hade jag bjudit pappa på kalas eftersom han fyllt år. Tiden för bjudningen var 14 men han kom redan 13.15. Då hade jag som ni förstår inte hunnit fixa klart myset. Pappa fick snällt slappa i soffan till allt var ordnat. Det bjöds på Smörrebröd med rödspätta med remouladsås samt ägg med kaviar. Efter detta smaskiga var det dags att hugga in på kakkalaset. Hade sparat alla 6 sorters kakor sedan vårt tidigare kalas. Våra magar var riktigt fullproppade efter detta kan jag lova! Men så mums. I present hade jag köpt kalsonger, strumpor och så 2 biljetter till dagens elitseriematch i hockey.









Efter kalaset bar det alltså iväg till Cloetta Center för att se LHC-Frölunda. Arenan var nästan fullsatt så det va stämning på läktaren. LHC bjöd dock inte på någon större stämning i första perioden, men sen så blev det fart på det hela. Riktigt kul match. Typiskt nog förlorade vi.









Efter matchen var planen att vi skulle avnjuta en underbar middag på restaurang. Fler än vi hade tänkt detta så det var fullsatt nästan överallt (iaf där vi ville äta!). Är det löningshelg så är det. Vi hamnade till slut på Magnolia och det blev en besvikelse. Maten var visserligen god men det var inget över det vanliga och definitivt inte värt pengarna. Nåja, mys var det iaf.
Pappa och jag hade alltså en riktig heldag tillsammans. Det är verkligen inte ofta vi träffas så detta var mycket uppskattat. Grattis i efterskott pappsi!
Pappa åkte hem och jag slappade på soffan. Lars hade killarna på besök så de satt i köket och spelade kort. När jag somnat i soffan bestämde jag mig för att lägga mig i sängen istället. Gjorde mig klar och la huvudet på kudden redan 23. Trodde jag ja! Skulle ju ställa klockan tillbaka vilket innebar att jag istället la mig kl 22!!! Hehehe. Inte ofta man sover 22.15 en lördagskväll. Nåja, skönt va det.

Tar helgen baklänges så nu har jag kommit till fredag kväll. Då var det dags för avtackningsfest för Birgitta i sporthallen som slutat som chef. Vi var 15 st som slutit upp hemma hos Anita för att äta gott och ha en trevlig kväll tillsammans. Det var knytkalas med förrätt, varmrätt och efterrätt. Jag är glad att jag fick efterrätten för då kunde jag baka mina snabba, enkla och helt fantastiska chokladrutor! Vi hade en superkväll ihop med massor av roliga historier från sporthallens forna tider och med lekar som fick kroppen att vilja röra på sig. Sporthallsgänget - I like! 23.34 tig vi taxi tillbaka in till stan. Några tappra brudar gick till BK medan jag följde en annan till pendeltåget. Är glad att jag avstod partyt på Ågatan och gick hemåt.







































Lars har spelat basket både lördag och söndag då det va seriespel i Eskilstuna. Norrköpings Dolphins chanser till ytterligare ett SM-guld gjordes riktigt tydliga då de vann alla tre matcher med stora marginaler. Är säker på att de kommer gå igenom serien med bravur och att jag får va med och fira även denna säsong!

Börjar bli dags att runda av. Ska flytta mig till soffan snart. En film är aldrig fel på en söndag.
Tack och hej för denna gång.

Inga kommentarer: