onsdag, september 24

Sjuk

Ligger hemma i soffan med feber och förkylning. Började med halsont i går på jobbet, fortsatte med att jag inte sov inatt pga av sväljsvårigheter och en näsa som rann, vidare åkte jag ändå till jobbet som vanligt och slutade med att jag tog tåget hem idag kl. 15. Hade jag haft bil hade jag åkt tidigare än så. Inte direkt produktiv.
Så fort jag kom inom dörren kröp jag ner i soffan under en film. Lars var hemma så vi såg en film. En riktigt rysare! Barnhemmet heter den. En spansk film. Rekomenderas starkt. Det enda som är bra med att va sjuk skulle va just denna stund av slapp.
Typiskt nog kom det lite olämpligt. I morgon efter jobbet hade vi vikarier nämligen bestämt att vi skulle ha vikariemiddag hemma hos Charlotte. Hon bjöd hem oss för att först plocka svamp och sedan laga svamprisotto, någon smaskig efterrätt och så mysa med vin och vårt trevliga sällskap. Jäkla skit. Jag vill verkligen va med! Har sett fram emot det länge. Sen på fredag morgon är det fredagsfika med trisslottningen i vår stegtävling. Sen händer det andra spännande saker denna dag.
Nåja. Jag ska göra allt för att krya på mig. Kändes heller inte kul att behöva ställa in mina träningspass ikväll. Nu ska jag göra mig en macka med ägg från min pensionerade arbetskamrats frigående höns. Sen sägs det att hongung är bra för halsen så det får bli en smörgås med det också.

Skänk mig en påkryande tanke...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej madelene

Trist at høre at du er syg. Håber Lars varter dig lidt op og er ekstra god ved dig. Håber snart du bliver frisk igen.
Knus og kram
Lotte og Leif

Anonym sa...

Hej lilla stumpan! Kan du ta det lite lugnt till du blir bra!?!? Tänker på dig. Kram Pappa!