måndag, september 22

Älskade familj och vänner

Sedan i torsdags har jag verkligen umgåtts med människor som betyder mycket för mig.
Besökte Elin och hennes lille Gustav för första gången i torsdags. Jag som tyckt det var länge sen han tittade ut möttes av den sötaste lilla plutten. Inte stor han inte. Medans jag bar runt på detta lilla knyte ordnade Elin med varma smörgåsar och chokladkaka. Vi satt länge och pratade om allt som hänt sen vi sågs sist och utbytte tankar om allt mellan himmel och jord. Det var verkligen supermysigt att träffa Elin igen. Jag hade svårt att lämna min kära vän och hennes lille gos.












I fredags bar det av till Hultsfred efter jobbet. Jag möttes av mamma på stationen vid 21-tiden så det blev bara en skön kväll i soffan framför en film den aftonen.
Lördag innebar en sen frukost och så en lång promenad med Icca och Leia i det härliga höstvädret. Länge sen jag träffade Icca också så vi hade massor att prata om. Alltid så underbart att få träffa denna goa vän. Fortsatte umgänget hemma hos henne en stund innan det var dags för mig att göra mig klar för kvällen.
Lördagskvällen var avsatt för pappa och Gunilla. Vi inledde den på den populära kinarestaurangen Bambugården. Maten där är gudomlig! Vi beställde in var sin planka (jag tog en smarrig lax) och så öl och vin. Vi satt länge och pratade och hade trevligt. Efterrätten i form av glass tog vi sen hemma hos dom. Fortsatte myset där. Var så slut sen på kvällen att jag somnade i deras soffa när vi såg film!









Söndagsmorgonen är helig i Hultsfred. Alla kryper ut ur sina stugor för att samlas upp kring Korpens tipspromenad. Det måste vara byns stora händelse för det är minst sagt många som traskar runt. Denna tipsrunda är ett måste när man är hemma på besök så mamma och jag gav oss iväg vid 9.30-tiden. Lite turligt denna söndag gick rundan från Hultsfreds gymnastikklubb (en förening jag varit med i sen jag var riktit liten) vilket gjorde att jag kunde många av frågorna samt fick träffa många kända ansikten. 9 av 10 rätt är väl inte så illa! Dessutom var jag med i utlottningen av en hemlig vinst och vann!!! Fick välja mellan träningskort en termin eller en bag. Kan inte utnyttja kortet så det fick bli bagen. Man tackar!
Efter en lång promenad hör en mumsig frukost, så även denna morgon. Blev sedan ytterligare en promenad under dagen med Icca så jag borde ligga bra till i stegräknartävlingen även denna vecka! (Glömt att meddela att jag kom 2:a förra veckan och fick 2 trisslotter i utlottningen på fredagsfikat!) Efter ytterligare lite tjill hos henne hjälpte jag mamma att höststäda på altanen. Nu är allt ihoppackat och ställt i ena hörnet för att övervintra. För övrigt har jag ställt till det för mamma i hennes glasögontrubbel. Inte lätt att välja nya bågar och jag gjorde inte saken bättre när jag tyckte ett par som ingen annan hade tyckt. Ja, det där med att köpa nya glasögon är inte lätt. Bjöds på riktigt smaskig fläskfilégryta och så hemgjord glass innan tåget skulle ta mig tillbaka till Linköping.
Har verkligen varit en helt underbar helg. Inget stress, inget jäkt, jag har gjort det jag velat och bara fått tid för eftertanke. Möttes av en underbar kram när jag kom hem och helgen var fulländad efter att ha slappat i soffan med min skatt.

Måndag idag igen och det är tänkt man ska ha nya krafter. Jag tror bestämt att jag har det. Har iaf precis varit i Sporthallen och kört slut på en fullbokad träningssal med mitt Step konditionspass! Så jäkla kul att det är helt otroligt! Blir inte sämre av massor av positiv feedback och leenden från deltagarna efteråt. Vilken kick det ger. Lever på det länge.

Nu ska jag hoppa in i duschen och så förbereda inför morgondagens tvättstuga på kvällen. Var sak i sin hög!
Måste sända massor av kramar, värme och kärlek till alla mina närmaste. Ni betyder så mycket.

1 kommentar:

ANGELICA sa...

alltid kul när du kommer! Blir ju ganska snart igen då förhoppningsvis! Lav jo darling!