söndag, september 14

Shopping

Gårdagen slutade precis som jag önskade. Tände massa ljus och kröp upp i soffan under en filt med perfekt poppade popcorn, ett apelsin och så en påse Polly. Jag zappade mellan diverse program på TV och bara njöt. Så länge sen sist. Lars valde att roa sig på The Champ och Harrys hela natten så han var mer eller mindre frånvarande när han kom hem. (Med hänsyn till min sambo väljer jag att inte lägga upp den bild jag tog av honom denna morgon!)

Klockan ringde idag kl. 7.30 och jag mötte upp Malin och Julia kl. 8 för en promenad. Det blev hela stångån runt på en timma i rask takt. Höstluften mötte oss på kinderna så jag var sådär härligt rosig när vi var tillbaka. Stegräknaren visade dryga 10 000 steg efter promenade så det bådar gott inför tävlingen på jobbet.
Efter en skön dusch hos Malin gick vi till Scandic som planerat. Underbara buffé! Jag kan äta frukost i oändlighet. Och det kan jag lova att jag gjorde också! Gud så fantastiskt gott det är. Men så är det ju det där med att lida efteråt. Min mage är fortfarande svullen efter allt gott jag tryckt ner i den. Klockan är nu 17.45 och jag är fortfarande inte hungrig. Men det är det värt för mums va vi myste.
När vi bestämt oss för att avsluta frukosten gick vi ytterligare en liten promenad. Det va skönt att röra på sig då kan jag säga. Men det va inte slut med stegen där för sen var det stan som gällde. Jag har aldrig tid för shopping i veckorna så idag tog jag igen allt på en gång. Blev mer än en tröja om jag säger så! Men det känns bara kul. Något ska man väl ha för att man arbetar heltid. Det konstiga är bara att ju mer jag känner att jag blir större desto mindre jeans kan jag köpa. Hummm... Slutade med stl 25 idag. Här kommer ett försök att visa upp min nya höstgarderob.





Jeans: GinaJeans 299 kr, Gina Tricot
Stickad ärmlös tröja: L.O.G.G 298 kr, H&M








Jeans: & 198 kr, H&M
Stickad väst: L.O.G.G 198 kr, H&M










Jeans: Samma som ovan
Stickad cardigan: DIVIDED 198 kr, H&M










Jeans: GinaJeans 299 kr, Gina Tricot
Stickad tröja: L.O.G.G 249 kr, H&M
Halsband: 29,50 kr, H&M








Fingervantar: 2pack 39 kr, H&M
Sminkborttagningsmedel: L´Orial 59 kr, H&M





Lars är iväg och coachar tjejerna på match. Jag tänkte jag skulle laga några matlådor till veckan som kommer med tagliatelle och någon lins-och morotssås till. Spännande med nya recept. Sen blir det till att steka pannkakor. För att avsluta veckan tänkte vi ha mys med just pannkakor och en trevlig film.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej madde
hvilken fin gardarobe du har købt, nu kommer du ikke til at fryse til vinter.
knus fra lotte

Anonym sa...

Hej Madde! Tror säkert att de hittar tillbaka till ditt pass, step är ju hur roligt som helst! Och vilka fina kläder du hittat! Nu blev jag med shoppingsugen=) Ha det så bra! Kramar