lördag, september 13

Jobb, träning och lite annat där emellan.

Ännu en vecka passé. Helt galet detta. Dagarna har bara svischat förbi. Vet knappt inte vad jag pysslat med.

I måndags körde jag ett av mina nykomponerade step konditionspass med framgång. Många positiva kommentarer efteråt och det är ju alltid välkommet. Tufft och svettigt var det iaf. Känns så gutt att va igång med träningsrutinerna igen. Kroppen mår bättre, den känns bättre och hela jag mår därmed bättre. Har själv ett pass måndag, 2 pass onsdag och tränar 2 pass på lördagar. Härligt! Dessutom har vi startat en stegräknartävling på jobbet så nu ska det traskas!

I tisdags tog jag tag i en gammal vänskap och bjöd hem Hanna efter jobbet på äppelpajen som var kvar sen mammas besök. Det var ett bra beslut. Så kul att träffas igen. Vi satt och småpratade i soffan några timmar. Mycket trevligt.

Onsdagen var som sagt avsatt för träning hela kvällen så sen var det bara sängen som gällde.

I torsdags blev det en tur till Netto för att fylla på skafferi och kylskåp. Kan inte säga att jag gillar affären speciellt men galet så mycket billigare det blir!

Igår blev det afterwork hos Robin. Mycket trevligt med kära vänner, mycket snack och bra musik. Blev lite mer än afterwork kanske men trots allt inte så sent för min del. Skulle hoppa in som vikarie för steppasset idag så lite sömn skulle jag ha. Hade riktigt, riktigt kul så länge det varade.

Idag skulle det tvättas också så kl. 6.45 ringde alarmet. Fy tusan! Då var jag långt ifrån vid medvetande. Hasade mig ner i källaren. Upp igen för att sova några minuter för att sedan ge mig ner igen. Hann lagom klart med allt innan cykeln begav sig till sporthallen.
På vägen dit möttes jag av en lång parad av studenter utklädda i diverse kostymer och med trummor, fanfarer och sånger. Härligt att se dom. Måste erkänna att jag saknar mig sunkiga gamla overall när jag ser de glada stollarna. Kan undra vad för fest och upptåg det var tid för idag. Var riktigt livat redan kl 11 iaf.

Förutom mitt egna pass idag stannade jag på Bodypumpen efter. Kan lova att jag har varit sliten sen dess. En hård vecka av tidiga uppstigningar och sena hemkomster, full fart med träning, handling, planerande och lite vin tog musten ur mig. Väl hemma tog jag en skön dusch, lagade soppa och bara njöt av ledigheten i soffan. Shit vad det var skönt! Att jag inte unnar mig det oftare. Har inte gjort något på hela eftermiddagen och det har varit helt underbart. Lars och gänget är på The Champ men jag orkade inte gå dit. Mjukisbyxor är nog det bästa som finns! Får se vad kvällen har att erbjuda. Får jag bestämma flyttar jag mig snart till soffan, poppar några popcorn, äter ett apelsin och kollar på buskisen Lånta fjädrar. Hur skönt låter inte det?! Får se om jag får sällskap av mitt gull eller om han har andra planer för lördagskvällen.

Imorgon bitti blir det långpromenad kl. 8 med Malin, Julia och Hanna. Sen har vi bokat bord på Scandic kl 10. Efter uppfräschning ska vi frossa av den gigantiska frukostbuffén på hotellet! Längtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Scandics frukost är ju helt underbar! Hoppas att du fick i dig mycket av allt!
Vi har ätit tårta hela helgen. Se min blogg.

Nina sa...

Mmm, jag borde nog hitta ett arb.terapeut jobb snart, annars blir jag för bekväm med mitt nuvarande arbete, att det ligger nära och att arbetstiderna är toppen.

Hoppas att ni hade en bra planeringsdag och att fördelningen av husen blev bra.

Jag läser ju att du har fullt upp med allt möjligt. Långpromenad kl 8 en söndagmorgon, ni är duktiga ni! Men frukost på Scandic låter helt fantastiskt underbart gott!!

Kram