tisdag, september 16

Höst

Nu är det verkligen höst. Löven på träden ändrar färg, kalla vindar möter kinderna, vantarna tas på och så har Bosses glassbar stängt. Jag är en av dom som fryser bara jag sticker näsan utanför dörren så nu börjar tiden för ständigt huttrande. Brr... inte alls min grej.
Men så ska man se saker från den ljusa sidan. Hösten medför underbara kvällar då man kan krypa in i en filt och tända massa ljus. Den mörka tiden har också sin charm. Dessutom innebär hösten vardag, rutin och fullt med träning och aktivitet.

I måndags blev jag glatt överraskad när jag kom ner i sporthallen för att köra mitt step konditionspass. Fick veta att det va massa folk inbokade och det slutade med att det blev helt fullt. Det va knappt vi fick plats i salen med alla brädorna! Kul som bara attan. Jag körde på så gott jag kunde och det kändes bra. Det är upp till bevis till nästa måndag om jag lyckades för det va många nya som mitt pass skulle imponera på. Jag var njöd och glad när jag cyklade hem iaf kan jag lova!

Stegräknartävlingen på jobbet fortsätter och jag kan säga att jag ligger ganska bra till med tanke på all träning det blivit på sistone. Idag blev det inte många steg på jobbet så jag va tvungen att gå en extra runda kring ån innan jag gick hem från tåget. En sak är iaf säker och det är att räknaren motiverar till aktivitet. Love it!

Ikväll jobbar Lars så jag har gjort mig varma mackor, diskat, surfat runt och bokat biljetter hem på fredag. Planerar att hälsa på familj och vänner i helgen. Längtar. Nu väntar Idol och så den nya svenska serien på 4an. Är alltid kul att ha en serie att följa så här i mörkrets tider.

Inga kommentarer: