måndag, september 8

Mycket i huvudet

Pust. Det har varit mycket att tänka på den senaste veckan. Blivit lite sömn, dålig mat och en hel del stress. Har t.o.m gått och fått några konstiga utslag i ansiktet.... humm... Kanske borde ta och varva ner lite... ? Närdå?
Efter en fantastisk helg i Danmark var det alltså redan tisdag och dags att ta tag i nya saker.

Tre nya koreografier skulle tränas in till Step kondition och Flowin. Två pass körde jag i onsdags och ett har jag kört nu ikväll. Gick riktigt bra måste jag säga! Är det fortsättningspass så är det. Fick deltagarna att tänka till lite och ta i det där lilla extra. Kul Kul.

Sen tog jag på mig uppgiften att ordna med avtackningsfesten för två som gått i pension på jobbet. Det blev lite mer att styra och tänka på än vad som var planerat. Dock blev det ett riktigt lyckat resultat för vi hade en fantastisk kul fest i tordags. Det blev sent då vi vikarier satt uppe och nattsuddade till 24. Innebar alltså att jag sov kvar i Nyköping till på fredagen.

Efter fredagsjobb var det tvättstuga hela kvällen. Lars och jag fick hålla oss vakna till långt in på natten så vi hann se två filmer innan kläderna hade torkat.

Upp tidigt lördag för att hinna handla innan jag skulle iväg och träna. Körde dubbla pass i sporthallen. Lika bra när man ändå är i farten! Hem igen för att städa av lägenheten. Kan lova att dammtrasan fick jobba hårt. Kvällen var nämligen ämnad åt vänner på The Champ för att se VM-kval. Bjöds på smaskig tacos hos Malin o Benny innan och vi slappade med kortspel hos dom efter. Späckad men supertrevlig lördag med andra ord.
I går kom mamma på besök. Hon hade varit i Ullared och shoppat så hon kom upp med massa fina saker. Fick ny kaffebryggare, fin tröja och strumpor bland annat. Sedan var hon supergullig och planterade om alla våra växter medan jag bakade smuläppelpaj och lagade mat! Myspys. Blev bio på kvällen med Malin, Benny, Christer och hans tjej. Såg andra och sista delen av Arn. Superbra film med underbara bild- och ljudsekvenser. Jag kunde inte låta bli att gråta en skvätt denna gång heller.








Nu har även denna måndag passerat förbi och det är snart tid för att hitta sängen. Först tänkte vi bara se sammandraget från Paralympics som är i full gång. Hoppas få se från dagens basketmatch där två av Lars lagkamrater är med och spelar. Dock blev det förlust.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla stumpan, Ta det lite lugnare! det finns dom som går i väggen för mindre. Jag vet du trivs när du har mycket omkring dig. Men....... Kram