söndag, september 28

Gjort nytta i helgen

Arbetsveckan avslutade jag med fruktsallad, naturgodis å så resterna av en chipspåse. Ska jag va helt ärlig så va det fruktsalladen som smakade allra bäst! Så mycket strunt man annars stoppar i munnen. Önskar jag slutat med denna men så blev det ju uppenbarligen inte...

Lördag innebar besök hos optikern för synundersökning och köp av nya linser, en tur till frisören för att få ordning på mina små tesar å så en premiärrunda i nyöppnade Gina Tricot. De har byggt ut affären så nu va det grymt! Snacka om att den va stor å så fylld av massa snyggt. Slutade med att jag köpte en lång kortärmad tröja i beige som jag tänkte associera med ett brett skärp och leggins. Under min runda på stan hann jag med en varm choklad med Malin på ett fik. I höststormen satt den fint. Vet inte vad jag ska säga om håret egentligen. Va som vanligt skitsnyggt när jag precis va klar men efter en stund på stan såg det inte klokt ut. Hon hade pudrat hårbotten med nåt skumt och detta gjorde håret så äckligt att jag va tvungen att tvätta det och göra om frisyren när jag kom hem! Som ni då anar blev det ju inte lika snyggt som när jag lämnade frisörstolen :( Att jag är så tafatt med att fixa frisyr...
På eftermiddagen va jag medbjuden av Lars att se hockeymatchen LHC-Timrå i deras loge. Svårt att säga nej till detta så vi hade några spända timmar från bästa plats. Riktigt kul att se hockey live faktiskt. Helt annan grej än att sitta framför TVn. Tack älskling för att jag fick följa med.
Efter detta besökte vi några kompisar som va nere i bowlinghallen. Blev en lugn kväll där med trevligt sällskap. Innan natten gjorde sitt intåg hann Lars och jag se en värdelöst dålig svensk film.

Denna söndag har jag varit riktigt duktig. Började med att laga en maträtt som blev till 6 matlådor! Sedan dammade jag av hela lägenheten. Detta ledde till ännu mera städning för jag blev så trött på vår överfyllda skrivbordshylla att jag rensade den också. Men för att få ordning på alla tidningar ledde det i sin tur att jag strukturerade upp i ett annat skåp för att få plats med dom. Själva städningen blev därmed lite mer än det va tänkt. Nåja, behövs en rejäl rensning ibland så det va bara bra.
I eftermiddags åkte Lars o jag ut till Malmslätt för att kolla på fotboll. Alla våra nyfunna vänner spelar i MAIK så vi va där och hejade på. Perfekt väder. Vi stod vid sidan av planen med solen värmande i ansiktet och med träden i alla möjliga färger runtomkring. Hösten är verkligen vacker. Pricken över Iet va att de vann matchen med 4-2. Bra jobbat!
Så är det söndagkväll och slutet på veckan. Har lagat och ätit smaksatt potatismos med en kryddstark korvgryta och sedan diskat upp. Sitter nu här vid datorn för att uppdatera händelser i livet. Ska flytta till soffan och till sambon inom kort. Nu är jag värd lite vila.

Hälsostatus: Har varit hes hela helgen. Farmor ringde på morgonen idag men jag kunde inte prata. Dessutom har bröstet varit tungt och näsan har runnit en del. Känner mig inte kry så jag blir nog tvungen att byta bort träningspasset även imorgon. Känns piss i både kropp och själ att inte kunna träna.
Jag har smittat Lars också så han är inte heller på topp. Har en näsa som rinner och nysningarna duggar tätt.

Nu säger jag tack och hej för denna gång. Skänk oss gärnaa en påkryande tanke. På återskrivande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej med jer to'
Håber snart i bliver friske igen. Her er alt ved det gamle. Vejret i danmark er rigtig kedelig, regn og blæst så bladene falder af træerne, og alt bliver så bart og trist.

God bedring til jer to.

Knus lotte