söndag, augusti 24

Vilken vecka!

Denna vecka har verkligen varit helt grym, ja alldeles underbar.
Började med att jag fick riktigt kul saker med posten. Mina beställda träningsskivor och så Mia Törnbloms bok damp ner i brevinkastet. Nu ska jag låta mig inspireras för fullt, både fysiskt och psykiskt! Lars och jag firade 3 år i onsdags. Dessvärre träffades vi inte på hela dagen av olika anledningar så det blev att byta gåvor på köksbordet! Tänk att tiden går så fort.

På onsdagskvällen stannande jag istället i Norrköping efter jobbet hos en supergo arbetskamrat till mig. Vi åt gott hos henne innan vi gick på Rix FM-festivalen. Riktig folkfest med massor av människor som samlats. Det va trevligt på alla sätt och vis men det blir trots allt lite tjatigt med dessa sönderspelade radiohitsen av Linda Bentzing, Sanna Nielsen, Amy Diamond, Velvet och Alkazar.

I tordags när jag kom hem från jobbet väntade massvis av sysslor. Det va en sån där dag när allt samlat ihop sig på samma gång. Det blev tvättande, handlande, matlagande, diskande och bäddande till långt in på natten. Pust, va jag var trött efter. Hann iaf njuta av en riktigt god fruktsallad till kvällsmat!

Mysig fredag blev det sedan. Började med extra lyxigt fredagsfika på jobbet då en av sommarvikarierna skulle sluta. Hon bjöd på smarrig smuläppelpaj med vaniljcréme. Det går ju inte att motstå! På kvällen lagade jag hembakad pizza och vi slappade framför en skräckfilm. "Are you scared?" Ja, det kan du ge dig på! Fattar inte varför jag tittar på sånt.
Lördagen var avsatt för att ordna med bröllopspresent till Lars syster som gifter sig i nästa helg. Efter mycket om och men har vi ordnat med något riktigt fint!
Gårdagen var sedan helt och fullt tillägnad till mina underbara vänner. Petra, Icca och Axelandra kom till mig vid 14-tiden för att senare på kvällen gå på Lars Winnerbäcks avslutande sommarturnékonsert. Vi åt god mat och myste till det på balkongen innan det var dags att dra sig mot Stångebrofältet. Magiska kväll, vilken spelning! Jag som inte är direkt fan av honom fick mig en tankeställare. Han är ju faktiskt grym. Vilka texter! Vi fick perfekta platser och njöt riktigt av hans charm och publikkontakt. Märktes att han spelade på hemmaplan.


























Kvällen och natten blev sedan lång. Efter avslutad konsert begav sig Icca och Alex hemåt medan Petra och jag fortsatte på Harrys och B&K! Med en DJ som öste på med bra remixer va jag igång ordentligt. Så kul. Vi stannade dock inte till det stängde utan köpte med oss en kebabtallrik och gick hem. Dagen var fulländad! Tack mina älskade vänner.

Idag är det alltså en slapp söndag. Följde med Petra till en annan vän till henne som skulle flytta till annan lägenhet i andra hand. Jag var nyfiken och följde med. Så snyggt det va! Jag fick genast inspiration till att piffa till det här hemma. Men som vanligt är det ett projekt för framtiden...
Den slappa söndagen är snart slut. Ska ha pass i sporthallen kl. 17 så det börjar bli dags att ta tag i sig.
Längtar redan till den smarriga tacopajen som jag ska laga efter en skön dusch. Kan tro det blir film och tidig sänggång sedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till er! Ja, tiden går verkligen fort! Och det där med skräckfilmer, jag fattar det inte heller. Det slutar alltid med att jag kikar mellan fingrarna eller sitter bakom kudden, men ändå kan jag inte låta bli att hyra dem. Konstigt det där=) Ha det så gott! Kramar