onsdag, augusti 27

Vanlig vecka

Så är det redan sista veckan i augusti och hösten närmar sig. Tid för att börja tända ljus och krypa upp i soffan med duntofflor och filt. Nåja, kanske inte riktigt än.

Starten på denna vecka har varit som vanligt.
5.00 = Klockan ringer
5.50 = Pendeltåget till Norrköping går
7.30 = Äntligen framme på kommunrehab
Jobbar
16.10 = Avslutar dagen och cyklar mot tågstationen
17.45 = Framme i Linköping
18-> = Pyssel i lägenheten med diverse saker och tränar
22.30 = Ligger förhoppningsvis i sängen

Kan lova att dessa rutinmässiga dagar lätt blir tråkiga. Måste försöka ta vara på tiden hemma och försöka hitta på saker. Inte det lättaste när orken tryter och det är mycket annat som måste styras med.
Blev därför fantastiskt glad när jag kom hem idag och Lars hade fixat med all tvätt! Det som torkat låg fint ihopvikt på sängen, klart att läggas in. Vilken lycka! Tänk att något så relativt simpelt kan göra mig så glad! Istället fick jag tid för att betala räkningar och förbereda utstyrseln inför bröllopet i helgen samt möjlighet att komma tidigt i säng.

Imorgon väntar en hel planeringdag med jobbet på Jogersö i Oxelösund. Vi ska omorganisera KommunRehab så det ska ordnas med husindelningar, arbetsteam, arbetssätt och mycket annat. Kommer behöva all sömn jag kan få inatt för att orka med en 8-17-dag med enbart planering. Inte det lättaste att få 22 kvinnor att enas men jag håller alla tummar för att vi lyckas.

Hinner jag inte blogga mer innan fredag så åker jag och Lars med färgan till Fredrikshamn kl. 7.30 den dagen. På lördag vankas bröllop mellan Lars syster Lene och hennes kära Lasse. Jag ska vara bröllopspige så det känns extra spännande. Ser verkligen fram emot denna helg. Kommer säkert bli magiskt. Färgan går åter till Sverige igen på måndag kl 14.30.

Inga kommentarer: