tisdag, augusti 19

Ny vecka och OS

Två dagar av jobb har passerat och det har varit lite mer att ta itu med nu. Svårt bara när OS har gripit tag i mig fullständigt. Imorse lyssnade jag på hela kvartsfinalen i handboll på resan till jobbet. Den började precis när jag satte mig på pendeltåget och slutade när jag entrade trappan på arbetsplatsen! Helt perfekt. Inte lika perfekt resultat av våra svenska damer dock. För att inte tala om Kallur. Fy fanken alltså. Jag grät en tår då jag kunde känna med henne. Denna genuint naturliga idrottskvinna som kämpat så hårt med skador och rehabilitering för att åter nå toppen. Vilken besvikelse, vilken tomhet. All satsning försvann innan det knappt hade börjat. Hon var värd så mycket mer. För övrigt gör inte Sverige något lyckat OS. Inte många medaljer och prestationer till vår fördel.

Pedlningen till och från jobbet är nu ganska flummig. Tunnlar byggs om så tåg och bussar går hej vilt. Vet inte om man kan lita på alla avgångar. Kan inte annat än hoppas.

Trots mitt tidigare inlägg försöker jag hitta det sunda levenet igen. Har blivit mycket godsaker på senaste tiden så nu är det regelbundna och nyttiga måltider som gäller. En start är i alla fall denna fruktskål som jag köpte i måndags. Dock var vi visst två som gillade kiwi så godsakerna är snart redan slut!

Imorgon är det 3 år sedan Lars och jag återförenades i Solvik. Det var den 20/8 2005 som vi startade upp ett liv tillsammans. Denna fantastiska dag var den bästa i mitt liv. Se så vackert.









Avslutningsvis måste jag skicka massor av grattishälsningar till mina älskade vänner. Angelica och Henrik har förlovat sig och Elin har fått den finaste lilla pojken. Önskar er massor av lycka och välgång.



Inga kommentarer: