torsdag, juli 24

Semester i Hultsfred och på många andra platser

Helgen har varit fylld av aktiviteter.
I fredags åkte mamma och jag till Växjö på kalas för Agnes som fyllt 6 år. Blev en heldag där med lek, paket och tårta.

Sedan har jag bott hos mamma i Hultfred fram till i tisdags. Lördagen bjöd på en lång och svettig morgonpromenad, en shoppingrunda i Vimmerby, matlagning av torskpaket, kontrolletande i skogen och mys framför en film med gurk/morots/melon-dip tillhörande Likör 43!























Även söndagen inleddes med en lång och svettig morgonpromenad men denna dag ska även en del regn tilläggas. Dagen fortsatte att bjuda på ösregn, och då menar jag ösregn. Eller så vräkte det snarare ner. Mamma och jag hälsade på farmor och farfar vilket var mycket lyckat. Jag blev så glad av att få träffa dom och jag tror, eller snarare vet, att de blev väldigt glada av att få ha sitt barnbarn på besök också. Efter lite slapp hemma och en god middag med potatis och kyckling gav mamma och jag oss ut på ytterligare en promenad i den härliga kvällssolen (som faktiskt tittat fram efter allt regnande). Även denna kväll blev det film och snaskande på gurka, morötter och melon!

Så var det måndag och en runda på golfbanan stod på dagordningen. Jag tog med mig klubborna och mamma och begav mig till Tobo. Fick gå med två härligt pigga, glada och trevliga greenfeegäster i 70års-åldern. Det blev en fantastiskt rolig, svettig och spelmässigt lyckad runda. Slagen satt och faktiskt även puttarna vilket gjorde dagen till riktigt njutbar.










På kvällen träffade jag mina kära vänner Icca, Petra och Tilda på kinarestaurangen i Vimmerby. Jag mumsade glatt i mig en laxfilé-planka och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Fattar inte att det ska behöva gå så lång tid mellan gångerna vi träffas. De är ju så underbara och jag saknar dom så mycket. Efter ett par timmar på uteserveringen tog vi en efterrätt på torget. Stackars tjejan i kiosken. Hon hade det inte lätt!





















I tisdags var det färd tillbaka till Linköping så mamma och jag passade på att bjuda in oss till faster Marita. Vi bjöds på smarriga ägg och räk-smörgåsar och vi fick tid att ta oss igenom några samtalsämnen. Det vackra soliga vädret gjorde att vi inte blev så långvariga. Satte riktning mot Motala och Varamonbaden. Vilket ställe, vilket paradis! Hela dagen avnjöts i denna fantastiska sand. Detta är livet!
Det blev eftermiddag och dags att lämna stranden. Väl avläppt vid lägenheten skulle det packas upp och fixas inför lars hemkomst från Danmark. Han kom och kvällen blev lång...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej madde

Godt at læse at du har haft en god ferie. Vi glæder os til at se dig til bryllup i august.