fredag, juli 18

En dag med mamma

Vilken underbar dag det var igår. Mamma tittande in redan vid 10 så då blev det frukost för min del och kaffe för hennes.
Efter lite pyssel i lägenheten åkte vi ut till Tornby. Målet var en ny dammsugare. Slangen på den gamla blir bara kortare och kortare och likaså min stubin varje gång jag ska använda den. Efter många turer i diverse affärer fick jag till slut med mig en från Maxi! Nåja, den tror jag på. Ikea är alltid ett måste så jag köpte nu den Lack-hylla vi ska ha över sängen och så blev det en superfin lampa som ska stå i hallen. (Typiskt nog såg vi att den va sprucken när vi kom hem. Måste bytas.)
När vi kom hem igen blev det ett snabbt fix av kycklingsallad för sen var det beachen som gällde. Vi begav oss till Motala och Varamonbaden. Vilket ställe! Detta rekomenderar jag starkt. Vilken strand, vilket vatten och vilken minigolfbana! Eftersom vi inte var där förän 15.15 och det hade varit dåligt väder nästan hela dagen var vi inte många som hittat detta paradis denna eftermiddag. Men vad gjorde det när solen inte va i moln många gånger medan vi låg där. Med solen värmande på kroppen och med tårna i den vita havssanden (trots att det är en sjö) njöt jag som bara den av detta underbara semesterliv!
















Efter några härliga timmar vid Varamon var det tid att åka tillbaka. En bio-kväll väntade. Hade hört så mycket bra om Sex and the City så den ville jag också se. Ingen tur på Ågatan utan att stanna på Bosses. Så även denna kväll. Men va jag tappade hakan framför disken! Nu har de höjt priset! 2 kulor i strut för 30 kr! Är dom inte kloka! En prishöjning på 5 kr sedan i måndags. Hallå... Har ju snart inte råd att gå dit. Besvikelsen infann sig...
Men så till filmen. Där infann sig då rakt ingen besvikelse. Vilken grym film! Tårarna blandades med skratt och jag konstaterade många gånger hur lika vi tjejer är. Kunde känna igen mig många gånger i det som sas och gjordes. Jag som aldrig sett ett enda avsnitt av serien på TV har nästan lust att köpa hem dvd-boxen. Go girls!

Idag åker mamma och jag vidare till Växjö där det blir kalas för kusinbarnet Agnes som fyllde 6 år för någon vecka sen. Stannar sedan i Hultsfred till på tisdag. Mer bloggande åt folket efter denna vistelse. Nu är det hög tid att äta frukost och göra sig klar.

2 kommentarer:

Frida sa...

Du borde köpa dvd-boxen, den vill ja ha =) De visar förresten två avsnitt varje dag måndag-torsdag (på trean) just nu.

Anonym sa...

Ja filmen var kanonbra :)
Trevlig semster
Kram