fredag, juli 25

Födelsedag, golf och bad

I onsdags var det Lars 24:e födelsedag. Den firades med paketer på morgonkvisten, lunch på stora torgets uteservering med pappa o mig och sen med några söta bakelser med onödig Kesella vanilj! Grattis, grattis så här i efterskott!









Onsdagseftermiddagen och kvällen spenderade pappa och jag sen på Landeryds norra golfbana. Den underbart stekande solen satte oss verkligen på prov. Likaså den svårspelade banan som ändå var helt magnifik. Med djupa sandbunkrar och vattenhål framför alla greener fick man verkligen precisera sina inspel. Första nio var inga att skryta över medan de sista gav mer acceptabla resultat. Det är iaf en bana jag vill spela flera gånger igen för den var otroligt vacker.

Igår fick jag Lars att följa med mig till Varamonbaden igen. Kan inte hjälpa att jag bara älskar denna plats. Tror nog att jag inte var ensam om att uppskatta det... Det ska även sägas att hela stranden var packad med folk när vi kom. Fanns nästan inte ett ledigt hål för oss två att klämma in oss i. Alla låg som en hög sälar! Helt galet! Men vi hittade till sist ett hål där vi la oss. Solen värmde gott och jag badade faktiskt flera gånger i Vätterns kalla vatten. Fast det va inte så kallt. Var helt underbart. Fick till och med Lars att plumsa i efter att vi spelat lite strandtennis. Det var ljuvligt. (För första gången glömde jag kameran så ni får drömma er bort till detta paradis iaf!)

Middag på balkongen väntade när vi kom hem och sen blev vi sittandes där ute hela kvällen och natten. Vi hade mycket att prata om och så spelade vi flera partier kort medan vi drack cider. Mycket trevligt. Komiskt det där med cidern egentligen. Den är tillverkad i Vimmerby, exporterad till Tyskland, inhandlad av danskar och åter transporterad till några mil från Vimmerby. Snacka om onödig hantering! Gott smakade det i vilket fall. Trötta var vi när Lars tyckte vi skulle se film kl. 23.303. Jag somnade innan halva.
Nu är det en ny helt fantastiskt solig sommardag och Tinnis väntar på mitt anlänande.

Inga kommentarer: