onsdag, juli 30

En dag på sjön

Igår var jag, Lars, Malin och Benny i Tranås och följde med Christer ut på Sommen i hans båt. Man skulle ha en båt! Detta var den mest fantastiska dag jag upplevt på länge. TV hade varnat för regnskurar och åska i dessa trakter men vi såg inte ens tillstymmelse till moln. Underbara sol stekte på oss hela dagen. Åkte ca en timmas lång båtfärd till några klippor där vi solade, badade. läste tidningar, kastade boll och åt av vår picknick. Blev några timmar där på bergsknallen innan båtet tuffade tillbaka. Halvvägs hem stannande vi till vid en kiosk med helt otroliga glassar. Jag som alltid ska va värst beställde en Bruna Berta! Mjukglass i stor plastbägare med chokladsås på insidan och chokladströssel på toppen. Inte att förglömma den runda kexstaven! Kan lova att den smälte snabbt i värmen så det gällde att slicka fort. Mums...

Kan livet vara mer underbart än så här...






































När vi kom hem och var lagom brända åkte Lars till Brokind för att träna sitt damlag medan jag träffade Caroline från sporthallen för en fika på stan. Vi har pratat om att träffas hur länge som helst man aldrig lyckats få till det. Nu fick vi det och det var väldigt kul. Vi hamnade på Steve´s coffee med en bagels till mig och en pasta med pesto till Carro. Vi mumsade och åt och hade massor att prata om. Vi kanske borde försöka ses igen.
Denna dag vaknade jag tidigt av att grannen spelade hög musik. En hög låt och så inte mer. Kunde han inte skitit i den också då! Blir så arg. Aldrig får man sova länge de dagar man tänkt. Nåja. Nu är jag uppe, har ätit frukost och beställt biljett till Winnerbäck som avslutar sin sommarturné i Linköping. Ska ge mig iväg till stan för ärenden och matshopping inom kort.
Bara några dagar kvar av semestern så det kanske blir Tinnis idag också. Planen är iaf Bobypump i kväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hvor er det dejligt at se at i nyder sommeren. Bliver helt misundelig på alt det i laver sammen og på de skønne billeder.

Knus

Anonym sa...

visst är tranås, sommen och torpön härligt :). Vi åker ut så fort vi får chansen. Hoppas semesterna varit bra. Kram

Anonym sa...

Hej kan blive helt misundelig, når jeg ser de dejlige billeder, imens jeg sidder og sveder på jobbet.
Knus lotte