lördag, augusti 2

Mer sol, bad och trevligheter

I onsdags blev det ytterligare en dag vid tinnis. Inte klokt att detta ställe kan vara så underbart. Åt en riktigt mumsig sallad på balkongen efter en heldag där och åkte sedan till sporthallen för att ge musklerna en omgång på Bodypumpen. Kvällsmaten blev söta jordgubbar och mjölk. En typisk sommardag med andra ord.








Blev en tur till Tinnis även torsdag. Fick besök av Malin, Benny och Lars den sista stunden så det var ju extra trevligt. På kvällen var vi bortbjudna till en spelare i Lars basketlag och hans sambo. De bodde helt fantastiskt vackert precis vid kanalen i Borensberg. Vi bjöds på smarrig glass med jordgubbar, grädde och maränger. Jag som chaufför fick hålla mig till saft medan de andra avnjöt rödvin och kalla öl. Blev en sen kväll så mörkret hade lagt sig när vi körde hem.









Fredag innebar tidig uppstigning. Jag hade en inbokad golftid med en härlig medarbetare i sporthallen. Vi slog ut på Landeryds första tee kl. 8.09. Solen stekte redan då så det blev en svettig runda. Inte särskilt lyckad, golfmässigt, men trevligt hade vi. Banan är ljuvligt vacker så jag får glömma resultatet och se tillbaka på några trivsamma timmar i gott sällskap istället.


















Då vi avslutade rundan redan 12 blev det självklara valet Tinnis efter det. Kastade av mig golfkläderna och slängde mig ner i poolen! Fick sällskap av Malin och Benny även idag så det va nice.









Jag, Lars, Malin och Benny åt sedan en smarrig lunch på Nancy´s uteservering. Den sallad jag tog med kyckling smakade underbart gott och var inte liten till storleken kan jag lova. Jag har nu hittat mitt favoritställe att äta på här i stan. Det är en GI-restaurang med massor att välja på.
Mätt i magen fyndade Malin och jag sedan på Myrorna medan killarna åkte för att träna fotboll. Har aldrig riktigt tittat runt på Myrorna men det va riktigt kul. För bara 41 kr fick jag denna fina skål och de två muggarna. Hit ska jag gå igen!

Kvällen inleddes med en promenadrunda runt stångån med massor av filosofiska tankar, Malin och mig emellan. Nödvändigt med sådana rundor ibland. Var sedan bjudna hem till deras tak där vi mumsade på den stora godsaksbuffén och drack var sitt glas mosserande Asti! Lyx-avslutning på min sista semestervecka med andra ord. Nu är det bara helgen kvar och så börjar allvaret igen.

Tack för att ni är sådana underbara vänner!

Inga kommentarer: