måndag, juli 28

Bad, Korv och Vadstena

Så var jag här igen. Mycket bloggande när man är ledig!
Igår var det Tinns som gällde igen. Lars och jag åkte dit och hade det skönt hela dagen. Senare på eftermiddagen kom även Julia och Robin och gjorde oss sällskap. Trevligt.
Trots den klibbiga värmen skulle det tränas så jag och Julia vettades riktigt rejält på Bodytoningpasset i sporthallen. Var knappt så benen bar men alltid lika nöjd efteråt.
På kvällen sen bjöd jag och Lars hem på korvgrillning och kalla öl. Vi mådde riktigt gott här nere på innegården kan jag lova. Dagen kunde inte avslutats på bättre sätt då det satte igång ett hejdundrandes fyrverkeri vid domkyrkan i samband med att våra kära vänner skulle gå hem.









Idag begav sig Julia och jag oss till Vadstena för att vara lite historiska samt för att självklart sola och bada. Vadstena var en fantastiskt fin och mysig stad med slottet med dess vallgrav, slottsträdgården, klostret å så alla små kullerstensgränder. Dock var värmen alldeles för påtryckande så ett dopp i Vättern drog mer än vad de historiska byggnaderna gjorde. Åkte till Vätterviksbadet och softade med alla andra ditresta campare och vadstenabor. Härliga dag även denna.





























Nu sitter jag här och har precis skrivit en ansökan för ett jobb i Linköping! Inte trodde jag att det skulle vara möjligt! Det skulle betyda så oerhört mycket för mig om jag fick denna chansen. Alla som känner till de senaste omständigheterna kanske kan förstå varför.

Klockan är redan 21 men jag tror att en långpromenad skulle sitta riktigt fint. Lars är på bio (Batman) med några vänner så jag ska nog ge mig ut och få lite frisk luft.

1 kommentar:

Nina sa...

Jag håller tummarna för att du får jobbet i Linköping. Är det den på KommunRehab?

Njut av den sista semesterveckan!

//Nina-kollegan