måndag, juni 2

Sista helgen i maj

Nu är det verkligen sommar. Kan det bli mer underbart. Helgen har verkligen varit precis så som en riktigt sommar ska vara. Långa ljusa kvällar, en sol som steker, folk överallt och massor av festligheter.
I fredags var det fullt ös nere vid Stångån. Rix FM-festival körde för fulla muggar på stångebrofältet och så var det hamnfestival samtidigt vid vattnet. Människor hade samlats i drösvis för att njuta av denna fantastiska kväll. Vi började på Malin o Bennys tak med något i handen att dricka o massor av skratt. Slog oss sedan ner bland alla andra festfirare på en gräsplätt som fanns över. Nästan alla satt med picknick, öl och snask, med musiken i bakgrunden å glada människor runt omkring. Efter musiken tystat och folk börjat dra sig in mot stan hittade vi en plats i Stångebroköket! Blev ingen sen kväll för mig och Malin. Vi intog sängen ganska snabbt medan killarna fortsatte festligheterna på någon uteservering.






























Lördag förmiddag bedrev jag på Stadium. Behövde jobbskor och ny bikini. När jag fått med mig det jag skulle å var på väg hem mötte jag både Ylva och Petra å Jocke på stan. Kors! Har inte träffat dom på hur länge som helst så det va kära möten. Stod först å pratade med Ylva en lång stund innan Petra ropade på mig. Vilka vänner man har. Att det ska vara så svårt att hålla kontakten. Lovade varandra att höras mer nu så jag hoppas verkligen det blir så.
Lars var i Norrköping och spelade basket på förmiddagen å kollade fotboll på eftermiddagen vilket gjorde att jag slappade med Malin vid Stångån några timmar. Brände mig på näsan som sig bör. Det hör försommaren till. Vi hade det iaf helt underbart. Laddade med en Smirnoff Ice innan festen på kvällen. (Japp, ikväll igen!)









Jag blev nämligen impulsinbjuden till Pillan i sporthallen på kvällen. Hon fyllde år och hade bjudit till tjejmiddag. Lars agerade taxi och körde ut mig och Malin dit på kvällskvisten. Möttes av fördrink och goda snittar innan vi flyttade ut i gröngräset för att avnjuta grillad kyckling med smaskiga pastasallader till. Åt, pratade, sjöng sånger och hade skoj till långt in på natten. Pillans väninna hade bakat godaste browniskakan med philadelphiafyllning vilken serverades med grädde och jordgubbar. Riktigt smaskens. Kvällen va underbar så jag tackar massor för att jag fick komma. Ett och annat viktigt samtalsämne gicks igenom innan en riktigt taxi körde mig och Malin tillbaka till stan. Värmen tillät mig inte sova så delar av natten spenderades i soffan.









Söndag och ytterligare en ljuvlig sommardag. Låg även denna dag vid stångån och hade det gott. Efter en skön dusch såg jag andra halvlek av fotbollslandskampen hos Malin. Även den nyvunna bekantskapen Julia va där så vi flyttade sedan ut på taket och satt där o filosoferade om allt och alla.
Lagom till Lars kom hem från fotbollsmatch på kvällen hade jag ordnat med grillkött, kroketter, bearnaissås och vattenmelon som vi smaskade i oss i kvällens ljumma vindar på balkongen. En film efter det fick oss sedan att sova gott.

Kan en sista helg i maj bli bättre än så här? Nej, knappast!

Inga kommentarer: