måndag, maj 26

Eurovision, sol och Kära Mor

Lördagens contest har jag redan glömt. Inte värt att orda om egentligen. Charlotte var bättre än vad resultatet visade så jag kan inte fatta. Nästan vilken låt som helst kunde ha vunnit bara inte Ryssland. Jag kan inte ens minnas hur den gick. Nåja... vi hade en riktigt trevlig kväll iaf. Blev några glas vin och en å annan drink i en top-modern lägenhet på garnisonen. Skål Malin!

Söndagen och Mors dag var sedan helt fantastisk. Dock var jag inte helt på det klara när alarmet ringde 7.30 då tvättstugan väntade. Gårdagen hade satt sina spår. Hade bjudit upp mamsen på en heldag i Linköping utan att hon skulle veta vad som väntade. Jag hade bakat och fixat innan hon tittade in runt 12. Vi började med en liten fika i solen på balkongen. Härliga sol lyste på oss då och fortsatte sedan att värma oss resten av dagen.
Vi begav oss därefter till Valla för att strosa runt i det fina området samt för att spela en omgång minigolf. De har de finaste 18-hålsbanorna där så det va massor med folk som hittat dit. Det blev en jämn kamp men jag gick till slut segrande ur den med 11 poäng.









Tillbaka in till stan för att avnjuta en underbart god grilltallrik med kött direkt från kolglöden. Inte klokt vad miljön gör mycket för smaken och upplevelsen av mat. På en restaurang mitt på stora torget, med andra glada människor runt omkring å så med solen värmandes i ansiktet kunde det inte ha blivit bättre. Kan lova att jag var mätt efter att ha avslutat den måltiden. Mumma.









Avslutningen på Mors dag innebar teater på Östgötateatern i form av Romeo & Julia. Jag är nog ingen teatermänniska direkt men jag satt och faschinerades över hur de kan komma ihåg alla dessa märkliga monologstycken i en föreställning som varar i över 3 timmar! Shakespeare skriver ju inga vanliga repliker precis utan allt är i rim, dikt eller vers. Väldigt speciellt men ack så gripande. Kul att ha varit lite kulturell iaf. Tror mamma uppskattade det mer än mig och det var ju ändå det som var meningen.
På väg tillbaka gjorde vi ett besök hos Bosse. Trots magar som fortfarande var mätta sen grilltallriken smakade glassen som vanligt lika gott. De tunnbrödsrullar jag förberett som vickning fick sparas till ett annat tillfälle. Tusen tack mamma för en kanondag!

Lars har varit i Danmark hela helgen för att träffa familj och vänner, men främst för att se Aab sätta punkt för en vinnar-säsong. Det hade varit en helt otrolig dag på Aalborg stadion och med tanke på karnevalen som hölls samma dag så tror jag kvällen och natten blev lika otrolig. Fick iaf hem en nöjd men trött älskling i söndags kväll. Vi avslutade den tillsammans med den grymmaste filmen (American Crime). Somnade gott sen kan jag lova.

Nu är det måndag igen och en ny vecka är redan igång. Efter en häktisk dag på jobbet tog jag en lång promenad med Malin längs Stångån. Kvällen var ljum så det va fler än vi som tänkte så. Vad jag älskar denna årstid! Allt blommar och grönskar, människor är ute, glassen flödar, kvällarna är ljuvliga och det mesta är positivt. Jag blir som pånyttfödd när jag får solens strålar i mitt ansikte! (Dessvärre gäller inte samma sak för min skatt. Ögon och näsa rinner. Stackare.)

1 kommentar:

tina sa...

Ah jo ja är väl lite knas, glömmer väl lite för lätt ;)

Jo ja känner för en lugn o skön midsommar utan ståhej. Får se vart de landar. Snart festival ju! :)

Kramar