söndag, maj 18

Senare samma dag...

Fortfarande söndag och jag hunnit handla och lagat några matlådor. Snart väntar bakandet av bröd och fixandet av middag. Pappa och Gunilla kom oväntat förbi med min gamla vagga och annat skräp sen jag var liten! De hade fått för sig att rensa i sitt förråd och så kommer de till mig med det de inte ville ha. Innebar att jag fick ett antal kassar och kartonger med gosedjur, skolböcker och leksaker. Varför sparar man på allt detta? Nåja, vaggan blev jag ändå glad för. Pappa har själv gjort den (gammal möbelsnickare som han är) så den betyder mycket och ska definitivt användas när det är dags.

Men så kom jag på ett tips om en hemsida som jag fick av Mats igår. Var därför tvungen att skriva ett extra inlägg om den. Där kan man gå in och mäta upp sin joggingrunda för att se hur långt man springer. Skitbra! Man markerar bara ut på en karta vilka gator man joggar på så räknar datorn ut antal km och m. Verkligen toppen! Jag har en planerad runda på 5,34 km som jag tänkte ta mig runt idag. Dessvärre springer tiden fort så nu måste jag nästan välja mellan bakande och träning. Jobbigt val. Vill ju båda. Humm....

Sen måste jag bara berätta om den inbjudan som damp ner med posten i fredags. Det var ett fantastiskt fint hemgjort kuvert med finaste kortet inuti. Det var inbjudan till Lene och Lasses bröllop, dvs. Lars syster. Den 30 augusti står de sida vid sida i Lindholms kyrka i Norresundby, med ett hav av släkt och vänner som enbart är där för att beskåda deras kärlek. Tänk vilken underbar dag det måste vara. (Madde drömmer sig bort...)

Tillbaka till verkligheten och bakbordet.... eller blir det träningskläderna? Hummm.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Madde

Er glad for at du/I syntes om invitationen. Lars har tilmeldt jer og vi glæder os rigtig meget til at dele dagen sammen med jer..

Knus og kram
Lene