söndag, maj 18

Ännu en vecka...

... har gått. Tidiga mornar och jobb som vanligt. Sen en helg som har haft en hel del att bjuda på även denna gång.
Jag inledde helgen i Tornby. Sprang runt som en tok för att hinna med allt. Syftet var att få lite fint på balkongen. Det blev golvtrall på Jula, stolsdynor på Jysk, blomlåda, jord och blommor på Plantagen. Ska komplettera senare med mera. Sen skulle Maxi hinna få ett besök så vi inte behövde sitta hungriga på fredagskvällen. När Lars kom hem från fotbollsträningen hade jag ordnat smarriga (till en början) baguetter. En fyllning av rivna äpplen, Keso, riven ost, sweet chili sauce och skivad skinka. Mumsade på detta och såg en film innan hockeyn började. Balkongen fick sedan ett litet ansiktslyft senare under helgen.









Igår jobbade Lars hela dagen. Själv tänke jag inleda lördagen med att njuta av en frukost jag hade sett recept på i Vårrusets reklamblad. Det skulle ha blivit en fyllig kräm av äpple, päron, honung och kanel med topping i form av keso blandat med cashewnötter. Istället blev det en brun soppa som smakade förfärligt. Fick hälla ut hela härligheten. Jag som då varit hungrig redan innan jag började fixa med det där. Typiskt.
Dagen bjöd sedan på kalas. Faster Marita fyller år så hon hade samlat hela släkten för lite samkväm. Det var länge sen jag träffade alla så om jag ska vara lite gammalmodig så hade alla kusinerna blivit så där stora! Det bjöds på godaste maten, glass å så bulle och tårta. Om jag sedan ska va riktigt ärlig så vann jag pris i den frågetävling hon ordnat. Inte för att jag hade flest rätt utan snarare för att jag hade minst! hehehehe. Tokigt. Men någon ska ju komma sist. Om jag får försvara mig lite så höll vi alla med om att det va riktigt kluriga frågor. Nåja, jag fick ju iaf pris (en liten tablettask). Det ni! Vann gjorde kusin Fredrik. Grattis till dig.







































Efter kalaset fortsatte Lars och jag att kalasa. Vi blev bortbjuda på kvällen till Hanna och Mats. Mats skulle bli ett år äldre dagen efter så de tyckte vi skulle äta lite glass, dricka vin och mysa med dem. Alltid trevligt att bli bortbjudna så där. Det blev semifinalhockey och spel. Hanna och jag fick dock se oss besegrade i Brainstorm. Ingen vinnardag för mig med andra ord!

Men vinnare har jag varit tidigare så det står härliga till. Jag är medlem i Ikanohuset och har nu vunnit min fjärde vinst där. Först var det 4 biljetter till SM i rally, sen var det 2 biljetter till Disney on Ice, efter det fick jag 4 inträdesbiljetter till Riddarspelen på Ekenäs slott ink. buffé, riddagspel och rundvandring. Nu har jag alltså vunnit igen! Denna gång 2 biljetter till teaterföreställningen Romeo och Julia på Östgötateaten. Man tackar!
Sedan har jag även hämtat ut biljetterna till Celine Dion. Nu vet jag med säkerhet att drömmen blir verklighet!









Slapp söndag idag, hittills iaf. Planen är att laga några matlådor, baka bröd, handla, jogga och fixa något gott till Lars kommer hem. Kanske borde sätta igång...

Inga kommentarer: