tisdag, maj 20

Löping för fullt

Precis hemkommen från en fika och promenix med Malin. Länge sen vi sågs nu så det va toppen att prata av sig lite. Solen lyste på oss när vi gick längs stångån.
Annars har jag spenderat hela dagen på Hjälpmedelsmässan i Cloetta Center. Detta innebar att jag för en gång skull slapp pendla iväg och därmed få lite sovmorgon. Det innebar även ökad kunskap kring vilka hjälpmedel som nu är aktuella på marknaden. Det finns verkligen massa bra grejer. Trist bara att man inser att man inte har möjlighet att kunna förskriva dem. Det är upphandlingar, sortiment och annat i vägen. Nya Etac-stolen Next slår jag ett slag för. Annars hade Otto Bock en riktigt snygg aktiv stol. Ingen stol för mina brukare dock men det va kul att prova. Mässan erbjöd även bra seminarier vilka jag lämnade med nyinsikt och inspiration.

Igår var det Vårruset 2008 i Norrköping. Där va jag och 5 hurtiga jobbarkompisar från kommunrehab, Nyköping. Vi var alla laddade för att ta oss runt de dryga 5 km i staden. Precis lagom till uppvärmningen sprack himlen upp och solstrålarna lyste på havet av deltagande tjejer. Kvällen var helt fantastisk. Genom att ställa oss sist i andra gruppen inför start gjorde vi som vanligt en miss. Att man aldrig lär sig. Tanter framför som inte ens kommer iväg och andra som börjar gå efter 1 km. Kallas det att jogga fort? Nåja. jag gjorde iaf ett bra lopp. Borde vara nöjd med tanke på att jag inte sprungit mycke innan men det är jag inte riktigt. Var inte trött när jag kom i mål utan hade massor av energi och vilja till att springa ytterligare kilometrar. Ändå en riktigt härlig känsla att komma in där i målfållan, svettandes, glad och med en fikakorg innehållande massa gott som väntar. Det var ett fantastiskt löparväder. Efter att ha bytt kläder smakade tacosrullen, leverpastejen, yoghurten och allt annat super. Vi satt och myste i solnedgången till sena timmarna. Härligt jobbat brudar!


















För att avsluta det föregående inlägget måste jag skryta med att jag både bakade bröd, lagade mat till dess Lars kom hem OCH sprang! Jag hade ju mätt ut en löparrunda och hade gett mig tusan på att genomföra den. När vi ätit och maten lagt sig var kl. 20.40 och jag gav mig iväg. Trodde aldrig att jag en söndagskväll skulle göra det! Kan lova att jag efteråt var mer än stolt. Löpningen flöt på och benen var lätta. Tror kanske löpning har blivit min grej trots allt! Efter en skön dusch kröp vi upp i soffan och avslutande helgen med den sjukaste filmen. Somnade gott.
Måste även tacka Mickan för brödreceptet. Det nybakade smakade mums...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack vad gullig du är! Och vilken tur att du gillade brödet, jag älskar det verkligen! Hoppas allt är bra! Kramis

tina sa...

Hej o tack va såå skoj att alla kom!!! Ja vet inte alls hur de ser ut me midsommar, har däremot pratat lite löst om o va på hemmaplan men har också fått en förfrågan om Öland me Fredriks syster o kille, så vi får se..va är ni sugna på???
Snart färdig me skolan då? Känns de skönt?

Kram