måndag, maj 12

Livet från den ljusa sidan

Jag har skrivit det många gånger men nu kommer det igen. Vilken fantastisk helg jag har haft. Solen har stekt, vänner och familj har varit mig nära, jag har ätit gott och så har jag sett till att uppfylla en liten dröm.
I torsdags gav sig Lars och jag ut sent för att grilla vid Stångån. Med en grillmästare som mig och med en engångsgrill kunde det inte gå bättre ... inte. Ingen glöd när vi väl la på spetten. Nåja, efter mycket tålamod kunde vi till slut äta. Vi satt i mörkret med knotten i håret och smaskade på köttet. Mys va det iaf med tanke på hur fint det va kring vattnet. Fotade friskt på vägen hem. Se vilken kväll det blev.









Helgen började sedan i Hultsfred med firande av Tina som fyllde år. Hela gänget hade samlats i lägenheten och vi hade en trevlig kväll tillsammans. Blev lugnt och stilla med prat om ditt och datt. Upp tidigt på lördagen för en morgonpromenad med Icca och Leia. Var klädd i bara linne vid 8.45 när vi gav oss iväg och solen stekte på redan då. Efter en härlig runda blev det smarrig frukost på altanen hos mamma (premiären) och slappande i solstolen. Brände mig en del men det va det värt.
Sedan var det dags att göra sig klar för avfärd. Ett 60-årskalas i Växjö väntade för mammas systers man. Det blev ett toppenkalas (så länge det varade). Härligt att träffa familjen. Solen gjorde alla på gott humör, välkomstbålen och maten smakade fantastiskt och vi hade massor att prata om. Trist att det blir så sällan.










































Vi hade bestämt träff med Elin och Nicke senare på kvällen så vi skjutsades dit efter efterrätten. Välkomnades av ett "samklätt" par på uteplatsen som bjöd oss på alldeles för mycket gott. Svalkande drink, rabarberpaj, glass och så de där "vickningsminipizzorna"! Var inte hungrig när jag la mig den natten iaf. Vi myste på uteplatsen, gick en härlig promenad i mörkret nere vid sjön, lekte i det nybyggda utegymmet (hade varit roligare om man nått upp till redskapen!) och spelade spel. Hur mycket bättre kan det bli. Jo, pricken över Iet var frukosten ute i förmiddagssolen. Tack snälla ni för allt!









Efter allt underbart festade åkte Lars hem till Linköping på söndagen då hans damlag skulle spela match. Jag stannde kvar i Hultsfred och njöt av försommaren hos mamma. Det blev en dag i solstolen vilken sedan avslutades med en grillmiddag. Kan erkänna att vi inte är några grillhjältar, min mamma och jag! Efter att endast tändvätskan brunnit upp och briketterna låg lika orörda som innan fick mamma ge sig iväg och köpa nya. Väl tillbaka var jag så hungrig att tålamodet började tryta. Det ledde till att flintasteken åkte på lite för tidigt så den blev mer flamberad än grillad. Nåja, måste säga att det ändå smakade helt gudomligt.












Så var det då min dröm. Tillbaka i Linköping sent söndag kväll beställer jag två biljetter till konserten med Celine Dion i Globen, Stockholm. Detta var inte billigt men något jag så länge önskat. En liten dröm slår alltså in den 7 juni! För många är hon en smörig popbrutta. För mig är hon en fantastisk kvinna med en röst som ingen annan och med texter som sträcker sig hela vägen in i hjärtat.

2 kommentarer:

Å sa...

Det är klart du ska uppfylla din dröm! Celine är ju fantastisk! Jag skulle gå genom eld för att få ha hennes röst för en dag.

Anonym sa...

Så kul att läsa om alla dina äventyr hit och dit! Tyckte blogg var bajs innan, men jag har börjat tycka om det. Har bestämt mig att verkligen ge det en ärlig chans så nu har jag också fått sprutt. :) Vi ses i bloggens värld!