fredag, april 11

Tandvärk och förkylning

I tisdags eftermiddag var vi några från jobbet på FoU-seminarie i Eskilstuna. När vi åt lunch mitt på dagen satte det igång. Det började värka i min nästan helt uppkomna visdomstand. Smärtan blev bara värre och värre. Till slut började jag få feberkänningar, ont i halsen, näsan blev täppt och hade saliv som producerades i mängder. Den eftermiddagen var inget att ha. Sov i bilen hela vägen till Norrköping, sov på pendeltåget och kröp in under en filt när jag kom hem. Satt i soffan hela den kvällen och mådde mer eller mindre skit.
Vaknade på onsdagen och mådde inte bättre. Plikttrogen som man är åkte jag ändå till jobbet i Nyköping. Arbetet gick i ultrarapid så när klockan va 12 stod jag inte ut med min värkande tand längre. Gick till Folktandvården och bad om en aktuttid. Fick en några timmar senare. Fick konstatetat att tanden hade plats att växa så smärtan helt enkelt bara var växtvärk! Han bara bedövade, spolade rent och sprutade in nåt bakteriedödande så var jag klar på 10 min. Bedövningen lindrade ju smärtan tillfälligt så jag tog mig hem. Har ju pass i sporthallen varje onsdag så detta va ju inget undantag. Trots feberkänningar och annat åkte jag dit. Tryckte i mig min första Ipreen på flera år och tog mig över förväntan igenom passet. Var ganska sliten efter kan jag säga.
I går va tanden bättre men kvar var förkylning och slemmig hals. Det har suttit i även till idag. Lars jobbar kväll ikväll så jag ska ta en slapp i soffan med zappande mellan hochey och Talang för att krya på mig. Ska bli riktigt skönt att bara få va. Inga måsten ikväll. De får vi ta imorgon.... Då väntar kalas fram på kvällskvisten vilket ska förberedas med mat och tårta. Innan dess måste jag göra en inhandling både i mataffären, på H&M och på Stadium. Sen vill jag ju hinna upp till Ryd för att se Lars spela fotboll. Nåja, långt å cykla och ont om tid. Får se vad morgondagen har att erbjuda.
Nu ska jag iaf säga tack o hej för den här gången. På återskrivande.

Inga kommentarer: