onsdag, april 16

Länge sedan

Hej trogna läsare. Nu är jag här igen. Livet rullar på alldeles för fort just nu. Finns ingen tid för rast och ro. Många måsten och alldels för lite sömn. Jag stretar på så gått det går.

Sedan sist har Lars och hans korpenlag FC Ikano vunnit en inomhusturnering i fotboll. Det var i lördags som turneringen gick av stapeln. Fotbollsfruarna (jag, Anneli och Hanna) satt trogna på läktaren och hejade på. Det va riktigt kul.










Sent på kvällen sen kom pappa och Gunilla hit på lite kalas, sådär någon vecka för tidigt. De blev bjudna på crêps och hembakad tårta. Alltid lika mys att ha dem på besök. Blev massa prat vid bordet och så en avslutande Buzz-runda. Ni kanske vet vem som vann vid det här laget...










I söndags sen fick jag hoppa in som vikarie och köra bodytoning 75. Jag hade Malin med mig som deltagare så det va superkul. Saknar mina steppass riktigt mycket. Jag får en sån kick av att få ge allt på den där brädan med ett gäng som uppskattar det. Feedbacken som skapas går inte att beskriva. Efter väl genomförd träning mötte vi upp Lars och Benny på O´learys. Där åt vi riktigt gått, såg Manchester United vinna över Arsenal och hade sådär trevligt.
Slutade kvällen med film hemma i soffan.

Så är det alltså en ny vecka med långa dagar på jobbet och med träning, städ, matlagning o tvättande på kvällen. Pust...
Även i måndags sällskapade vi med Malin och Benny hemma hos dom där vi såg hockey. Trots LHCs skitspel var det som vanligt myspys.

Imorgon torsdag blir det jobb, träning och sen packande inför helgens tripp till Göteborg. Lars ska spela slutspel i basket så vi ska åka dit redan på fredag eftermiddag för att möta upp svärföräldrarna vid färgan. Fredagkvällen ska ägnas åt en härlig middag på restaurang för sedan blir det basket för hela slanten. Ska bli kul att se Dolphins kämpa för SM-guldet. Förutom att den stora höjdpunkten såklart är slutspelskampen så ska det bli så skönt att komma iväg och slippa alla måsten. Behöver inte tänka på att mat ska lagas och allt annat som ska fixas. Ska försöka att njuta av att få sova i hotellsäng, äta hotellfrukost och bara ta dagarna som de kommer.

Nu väntar tvätten på mig i källaren... sen ska huvudet läggas på kudden illa kvickt. God natt

1 kommentar:

ANGELICA sa...

skönt för dig att komma iväg från jobb o allt då! Tänkte inte på att det va denna helg ni skulle iväg, tänkte nämligen föreslagit en lunchdate på lördag för Henrik o jag tänkte ta en tripp till linköping för lite shopping! Men det får bli en annan gång, hoppas ni får riktigt trevligt! KRAMAR Angelica!