onsdag, april 23

SM GULD

Vilken helg det blev i Göteborg! Jag kan inte uttrycka i ord hur bra vi hade det. Pricken över i:et var att Dolphins tog hem det efterlängtade SM-guldet. SM guld, SM guld, SM guld...
För att ta det från början så reste jag och älsklingen ensamma till Göteborg på fredagen för att möta upp svärföräldrarna vid färgeterminalen. Så kul att se dem igen. Det blev en kväll i hotellrestaurangen där vi åt gott och såg den redan bortglömda SM-finalen i hockey. Somnade sedan gott i hotellsängen... trots en platt kudde. Hur många kuddar hade du Lars...? Startade lördagen med en riktigt härlig frukost. Sån lyx att gå och plocka till sig och sedan bara låta allt stå. Vi hann med en liten shoppingtur i Frölunda innan semifinalen stundade. Jag fick superfina joggingskor + ett annat par på köpet av Lars föräldrar i födelsedagspresent. Tusen tack! (Tränade i dom idag och de va toppen!) Medan basketgänget laddade upp inför den viktiga matchen njöt jag av värmen utanför. Härliga sommar som kommit till oss. Så drog den spännande semin igång. Trots strulspel i tredje perioden tog vi oss segrande ur den och stod redo för SM-final mot de tuffa Nacka dagen efter.







Blev naturligtvis lite festligheter på kvällen. Vi var ute i Mölndal centrum, åt gott på restaurang och tog en o annan öl på hotell Scandic. Somnade ännu skönare denna natt. Hotell säger jag bara.
















Så var det finaldag. Hotellfrukosten avnjöts och sen bar det av till hallen och den tuffa kampen. Vi supportrar gjorde allt vi kunde för att heja fram vårt lag. Var riktig stämning i hallen och lagen bjöd upp till spänning. Dolphins spelade super inledningsvis men Nacka kom allt närmare i tredje. Med 6 minuter kvar ledde vi bara med 4 poäng. Shit va nervöst det var... på läktaren! Efter några foular och straffar hade vi säkrat vinsten och SM-guldet var vårt! Slutsignalen gick, champangen sprutade, färdigtryckta vinnartröjor åkte på och nätet i korgen klipptes ner. Vilken stund. Till och med jag var nära till tårarna. Vilken lycka!





























Lars åkte spelarbussen hem och jag körde hem Volvon. Kan tro det var fest och ståhej i bussen... till dess bussen inte ville mer. Strax efter Borås får bussen läcka och tvingas stanna. Jag tar upp Lars och två andra + en liten bebis i bilen medan de andra snällt får stå kvar vid vägkanten och vänta på bärgning. Kändes inte så schysst men vad gör man... Tur att SM-guldet bidragit till glada miner. Hade varit tungt annars.

Kan alltså inte säga annat än att helgen blev så mycket mer än lyckad. Som jag hade hoppats fick jag även tid och möjlighet att bara ta det lugnt, koppla av och inte tänka på annat än nuet. Härliga helg i Göteborg.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej med jer to
Mange tak for en rigtig god og spændende week endt. Det var rigtigt godt at være sammen med jer igen. håber ikke det vare længe før vi ses igen. Endnu en gang tillykke med fødselsdagen i mandags, håber at du havde en god dag.
Knus lotte og Leif.