fredag, april 25

Firande på alla sätt och vis.

Ja, detta har verkligen blivit en vecka i firandets tecken.
Jag råkade fylla 23 i måndags så mamma och en väninna tittade upp sent på kvällen efter att ha varit på Åbokryssning. Jag fick finaste skålarna och en bakform. Tusen tack.









I tisdags sen stannade jag kvar i Nyköping på kvällen för vi arbetskamrater hade ordnat med tipspromenad, tacobuffé och bowling för Ann som slutade hos oss för lite sedan. Blev riktigt lyckat och vi skrattade gott åt frågorna som Elin hade ordnat med. Kan erkänna att jag va riktigt kass på bowling så det blev inga lysande resultat precis. Kul var det iaf.




I går sedan blev det firande av det SM-guld som Dolphins lyckades knipa i Göteborg. Norrköpings kommun tillsammans med basketklubben bjöd laget samt respektive på 3-rätters middag. Det var fint uppdukat och högtidliga tal hölls av både kommunchefen, andra inom kommunen samt ledare och spelare i Dolphins. Maten smakade helt fantastiskt och det känns riktigt kul att få ha varit med om detta. Det är uppskattat att kommunen uppmärksammar handikappidrotten på detta sätt. Vidare ska Dolphins hyllas i ett köpcenter i Norrköping imorgon samt vara med i KanalLokal på måndag. Tror bestämt det är Lars som får sitta som representant i direktsändningen! Blev alltså en sen kväll även denna dag. Men det va det värt.









Idag har vi haft lammlunch på jobbet. Inte lika grymt som det låter. Agneta som slutat hos oss bor på landet och har massor med djur, däribland får som nu fått lamm. Vi åkte alla ut till henne på lunchen för att titta på de söta små liven. Dessutom har hon en åsna, en häst, en katt och massa hönor som gick fritt på hela gården. Vilket liv, sådan frihet. I det strålande vädret kunde lunchen inte blivit bättre. Vi blev bjudna på mat som vi njöt av i gröngräset innan vi åkte tillbaka.



















När jag kom hem från jobbet idag blev jag medbjuden på after work av Malin. Hon, jag och två vänner till henne hittade oss en plats på en av uteserveringarna. Tror hela Linköping hade hittat ut på stan. Så fantastiskt! Äntligen. Som jag har längtat efter detta. Bara sitta ute, dricka en cider, prata strunt och titta på alla andra som njuter lika mycket som jag själv. Avslutade med debuten på Bosses. Kulorna smakade lika gott i år! Tro det eller ej så hade de inte höjt priset heller i år. Kommer bli många besök i den lilla hytten även denna sommar. Tack tjejer för en trevlig kväll.

Hade planerat en kväll i soffan efter det men jag har ännu inte satt mig till ro där. Pratat med både mamma och pappa i telefon och nu sitter jag här. Ska snart lägga mig. Måste bara komma fram till vilken artist jag ska klä ut mig till imorgon. Medley ska ha personalfest så det gäller att komma utklädd som en artist. Jag har idétorka så hjälp mig gärna. Ska surfa runt lite efter det nu sen är det sängen som gäller.

Tack för den här gången och trevlig helg på er allihopa.

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis i efterskott :)